Malý Isaac si žil spokojeným dětským životem než k jeho matce promluvil bůh, a ona se rozhodla obětovat syna na důkaz boží lásky. Že už to tu bylo ? Ano, kromě Bible jsme si celý příběh mohli vychutnat i ve hře Binding of Isaac (BoI). Ve hře BoI REBIRTH se tak znovu pozeldovsku vydáte sklepeními vzdorovat vlastní matce.
Binding of Isaac: Rebirth je "jen" remake flashového originálu a datadisku Wrath of the Lamb. Pokud jste původního Isaaca mastili od začátku, jistě si vzpomenete na zabugovanost a nevyváženosti. Tvůrci ladili hru cca půl roku až vytvořili verzi, kterou (i přes pár bugů) nazvali konečnou, protože vypotili z flashe maximum. Rebirth stojí na vlastním enginu, programování má na svědomí Nicalis (VVVVV, Nightsky, cavestory+) a sviští to jedna báseň. Konečně se prý autoři nemuseli omezovat ! Kromě zrychlení je hra dynamičtější, na obrazovce se pohybuje víc nepřátel i střel. Bohužel i přes značné inovace (možnost přerušit hru, 160 nových předmětů, noví nepřátelé / bossové, schopnosti ) dochází hře brzy dech. Možná to bude tím, že jsme už u původního Isaaca strávili s přítelkyní dohromady přes 500 hodin a pokořili všechny achievmenty. Největší zklamání je určitě slibovaná lokální kooperace, kdy sekundant hraje za pomocníčka s jedním vypůjčeným životem od hlavní postavy, nemůže sbírat předměty či nějak ovlivňovat hru, kromě střelby a pokládání bomb. Půl roku jsem se těšil, jak budeme procházet podzemí ve dvou - a pak tohle. Výsledné hodnocení je pro mne rozpačité, pořád je to Isaac tak, jak ho známe, v lepším desingovém hávu s několika esy v rukávu. Pro tým kolem Edmunda McMillena to byla sázka na jistotu, sázka, která mu opět přinesla několik milionů. Otázkou ovšem zůstává, zda tentokrát zaslouženě. PS: Chápu, že recenze vyznívá negativně. Nenechte se mýlit, už zase mám nahráno cca 80 hodin. Pokud jste nehráli original nebo mu nevěnovali fůru času, čeká Vás nezapomenutelný herní zážitek. Pro skalní příznivce je to ovšem jako koupat se znovu ve stejné řece.
Autor: Jan Gončarov Goncis