Lovecraftovo Temné Znamení

Hry recenze

Hrůzné události sužují celý svět. Prastaří bohové, kteří přišli z hvězd se probouzí z tisíciletých spánků a jediné co jim stojí v cestě je hrstka odvážných vyšetřovatelů. Jádro všeho se pak nachází přímo v městečku Arkham, přesněji pak v městském muzeu! Odbíjí půlnoc a mnoho času nezbývá! 

Na první pohled začíná vše jako u klasických Lovecraftovek od Fantasy Flight: Vylosuje se prastarý, vyberou se vyšetřovatelé, vytvoří se zásobník nestvůr a roztřídíme komponenty. Pak přijde zásadní rozdíl od Arkham/Eldritch Horroru. Chybí hrací plán. Tedy abych byl přesný, hrací plán řeší samotné karty dobrodružství a úvodní karta vstupu do muzea, která slouží jako útočiště, pokud pochroumaný hrdina potřebuje nabrat síly předtím, než se znovu vrhne do útrob prokleté budovy plné nástrah a nestvůr. 

Velkou novinkou je zde také řešení trvání jednoho kola, zatímco u deskových her jsme zvyklí, že každý hráč si jednou zahraje, pak se otočí karta mýtů (prvek, který určuje co se v muzeu, Arkhamu případně na celém světě zrovna odehrává a globálně ovlivňuje celé další kolo), v Temných znameních máme hodiny. Ty zároveň slouží i jako balanční prvek počtu hráčů. Kdykoliv jeden hráč odehraje kolo, ručička hodin se posunu o tři hodiny vpřed a nová karta mýtů se odhalí každou půlnoc. Podle mě jde o nejlepší řešení výhod/nevýhod počtu hráčů, který jsem u kooperativních deskovek zatím viděl. Hrajete sami nebo ve dvou? Sice jste v nevýhodě menšího počtu unikátních schopností a charakterů, ale na druhou stranu, než na vás zase vyskočí nějaká čertovina v podobě mýtů, máte dost času udělat nějaký progres a připravit se alespoň trochu na běsy, které vás čekají. 

Přesto, že jde o karetní hru, určitě bych jí zařadil do kategorie „Ameritrash“. Nenechte se tím označením odradit, do této kategorie totiž patří mé nejoblíbenější hry. Ve zkratce se dají definovat (cituji uživatele sydo Zatrolených her, odkaz na článek připojíme nakonec): “Silné téma (válka, horror, fantasy, scifi), konflikt nebo jiná interakce mezi hráči, dlouhá herní doba (někdy zaručující až epické zážitky), složitá pravidla, kostky nebo karty zaručující trochu chaosu a v poslední době také důraz na component.” Už to nám naznačuje, že název Odpad je vyloženě zavádějící, spíše hráčům vadívá prvek náhody. Ten je v Temných znameních opravdu velký, protože náhodně se losují karty dobrodružství, vybavení a vlastně úplně všechno. Hlavním komponentem jsou navíc kostky, kterými veškeré souboje a dobrodružství řešíte, takže I přes promyšlený plán vás může někdy hod kostkou pěkně vytrestat. Pro mě osobně je ale prvek náhody věc, která hře prodlužuje životnost, protože žádné dvě hry nejsou stejné :-)

Jsem velkým fanouškem jak Arkhamu tak především Eldritche, ale Temná znamení mají jednu obrovskou výhodu, kterou je herní doba. I delší hry jsou dohrané do dvou hodin, a to i pokud máte mezi sebou hráče, kteří ještě hru nehráli. Hra je velmi svižná a během hraní jsem narazil asi jen na dva zádrhely v pravidlech, které mě zamrzí kdykoliv se především u Fantasy Flight objeví, protože jejich pravidla nejsou nějaké pamflety, ale takřka samostatná publikace (i proto je možné, že dvě zmíněné situace, které jsem musel konzultovat s pravidly, má na svědomí nepozornost při čtení).

Temná znamení jsou zkrátka dalším perfektním přídavkem do série her z Lovecraftova universa, které určitě upřednostníte ve chvílích, kdy nebudete mít čas na epickou expedici po celém světě Eldritche, či grindění Arkhamu. 

P.S. Již brzy se můžete těšit na recenze dvou vydaných rozšíření. Zároveň sledujte náš kanál na Youtube kde se brzy zobrazí nová Unboxingová a přehledová herní video série :-)

KOUPIT TEMNÁ ZNAMENÍ. 

AVIZOVANÝ ČLÁNEK O TYPU HER NA ZATROLENE-HRY.CZ

Autoři: Kevin Wilson, Richard Launius

Vydavatel ADC Blackfire

Počet hráčů: 1-8

věk: 14+ 

Herní doba: 90 min

 

Autor: Vojtěch Rabyniuk Thunair

Galerie: