Malacca - Karetní piráti

Na ostrov Malacca přišla zpráva. Blíží se loď a na její palubě se nachází velké množství zlata a drahého zboží. Několik lodí v rychlosti opouští přístav, ale jejich plány jsou nejasné. Ať už jsou jejich úmysly jakékoliv, určitě poteče krev a vzduch ztěžkne zápachem střelného prachu. Malacca je totiž domovem pirátů! Představujeme vám karetní společenskou hru Malacca.

Začneme tím, jak se hra samotná hraje. Základní princip je jednoduchý, každé kolo začíná tím, že přijede loď, která má na své palubě nějaký objem zlata. Poté si hráči postupně volí na tajňačku jednu ze tří různých akcí: útok, obrana nebo obchod; na tuto svou zvolenou akci můžou vsadit nějaké své finance.Každá kace má svoje rizika a výhody v podobě výdělků nebo speciálních karet. Kolo se poté vyhodnotí. Posune se značka začínajícího hráče a jede se dál. Takovýchto kol je stejně jako počet lodí v balíčku, tedy dvanáct. Hru nakonec vyhrává ten, kdo má na konci nejvíc peněz. To je základní princip. Pro zkušenější hráče výrobci připravili dokonce role různých kapitánů, kteří mají rozličné výhody. Navíc jsou k dispozici předměty, které zvyšují získané zlato za provedené akce.

Zdá se vám hra jednoduchá? Tak v tom případě se nejedná o zdání, protože to Malacca opravdu je. Jednoduchá, ale proto svižná. První hru odehrajete stoprocentně do hodiny a pochytíte základní principy sázení, hraní karet i rozdělování odměn. Další hry už se dají hravě ukončit během půl hodinky, což se shoduje s herní dobou, kterou uvádí výrobce na krabici, Loris Games. Věkové omezení od devíti let je také velice rozumné, ale vždy je dobré, aby hráči byli zhruba stejně staří nebo zkušení, i když jejich namixováním můžou dozajista nastat velice zajímavé situace.

V oné jednoduchosti se ovšem skrývá i jediná nevýhoda hry. Pokud jste totiž aktivní a zkušení hráči deskových a karetních her, přijde Vám Malacca asi příliš jednoduchá (záleží určitě na tom co od ní čekáte) a určitě Vás nezabaví na celý večer. Nemyslím si ovšem, že tak byla Malacca myšlena. Ze zkušenosti můžu říct, že dvě až tři partičky Malaccy příjemně nastartují večer strávený nad společenskými hra­mi.

Přestože hra nabídne už taková jaká, je spousty zajímavých momentů, tak si umím velice živě představit nějaká rozšíření nejen, co se týká různých karet kapitánů. Hru by určitě oživilo, kdyby se i u lodí objevila nějaká zvláštní schopnost případně přidání prvku náhody ve formě speciálních událostí například počasí či skrytá překvapení, která čekají na lodích, protože léčka ve formě regimentu vojáků místo truhel zlata určitě zničí úsměv nejednoho korzára. Na takových kartách by se určitě vyřádil i ilustrátor, který Malacce dodal pěknými obrázky notnou dávku atmosféry.

To už se ovšem pouštím do spekulací. Faktem zůstává, že Malacca je hra, která nabízí hráči spousty možností jak ovlivnit hru a několik strategií, jak se stát tím nejlepším a nejbohatším pirátem historie. V Loris Games přinesli na trh kvalitní a zábavnou karetní hru pro každého.

KOUPIT V LORIS GAMES!

Počet hráčů: 2-8

Délka hry: 20-30 min.