Truth or Drink

Řekněte pravdu nebo dejte panáka. Tady dlouho střízlivý nikdo nebude!

Stejně jako přímo u Albi hned na začátek varování – nebylo Vám 18? Tak rychle pryč! Dnes se totiž budeme bavit o hře, ke které potřebujete řádnou dávku alkoholu. Teda jasně, pravidla upozorňují, že se dá hrát i bez něj, ale upřímně spíš ne. Však už název pravda nebo pij, že?

Truth or drink je totiž čistá párty hra pro dospělé, kterou na trh přináší Albi, a kterou dokážete oživit nejeden večírek nebo setkání s přáteli. Celou podstatou je buď pravdivě odpovídat na záludné otázky z karet nebo „panákovat“. Že vám upadá zábava? Že nikdo nepije? No teď už nebude platit ani jedno.

Hra přichází na trh v pevné, primárně bílé krabičce, kterou od cizojazyčné verze poznáte podle podtitulu „Česká a slovenská verze“ na víku. Po otevření na vás čekají v první řadě jednoduchá, až triviální pravidla, skládající se z nějakých 4 stran textu i se všemi přehledy a vysvětlením. K tomu zde najdete více než 400 karet, rozdělených do 6 balíčků. První čtyři zabírají čtyři různě peprné kategorie otázek od „do nálady“ až po „prasárničky“, k tomu 16 speciálních karet rundy a pár prázdných. Karty obsahují jednak otázku – v češtině i slovenštině, případně speciální kategorii karty jako „Na rovinu“ nebo „Do druhé nohy“, které různě modifikují hratelnost. Hra je svým zpracováním, i grafickým ztvárněním sice jednoduchá, ale funkční a přehledná. Jen jsme přemýšleli, že kdyby byla hra jen v jednom jazyce, mohla by na každé kartě být třeba dvojice otázek na výběr, ale to je spíš jen nápad.

Hra se mírně liší, pokud hrajete ve dvou nebo ve více hráčích. Ve více (3+) si zvolíte kategorii otázek a každému rozdáte určený počet karet „rundy“. Následně nejstarší hráč vezme dvě karty z balíčku, jednu si vybere a druhou zahodí. No a podle pokynu na kartě se ptá. Na rovinu, Do druhé nohy nebo Tahle runda je na mě!?, každá přináší trochu odlišný systém, ale podstata je vždy stejná – pravdivě a co nejlépe odpověď nebo pít. Nebo donutit pít ostatní kolem stolu. Jasně, primárním cílem je zisk bodů v podobě karet za správné odpovědi, ale nenalhávejme si, že by o nějaké body ve skutečnosti šlo. Důležitý je průběh a čistá zábava všech kolem stolu.

V případě dvou hráčů má každý hráč k dispozici svých deset karet, ze kterých pokládá otázky. Nebo pije. Také se, docela logicky, ignorují zvláštní podmínky karet na způsob ptaní a odpovědí. Jakmile zmizí deset karet každého hráče, dáte si rundu a další kolo. Nebo odpadnete? Nebo…?

Truth or drink není složitá hra. Když to trochu přeženu, je to vůbec ještě desková hra? No ano i ne. Je to čistá párty zábava. Ale opatrně s ní. Otázky napříč kategoriemi začínají být čím dál peprnější a tím jak stoupá hladina alkoholu i účastníci divočejší. Lehce se tak může stát, že se dobrá zábava rychle zvrtne a pěkný večer změní v mezipřátelskou nebo mezipartnerskou hádku, nikdy totiž nevíte, co se v průběhu hry provalí. Ostatně někdy je možná lepší prostě jen pít a mlčet, haha.

Zpracování hry je pěkné, čisté, vlastně dost jednoduché, ale přehledné. Hra si vystačí jen s pravidly a pár kartami.

Nemyslím si, že je hra ideálně ve dvou. Jako jasně, varianta je více méně funkční, ale ve skutečnosti hra nejlépe funguje ve vyšších počtech. Dokonce i tři nejsou dost a ideál bych viděl jako 4+. Herní doba je pak závislá v podstatě jen na hráčích. Dá se hrát podle pravidel a mít za 15-30 min odehráno, ale také se dá hrát hodinu, dvě, tři. Zkrátka tady se meze nekladou a je to jen na vás. Samozřejmě díky své jednoduchosti je hra hratelná s kýmkoliv a kdykoliv.

Co se mi líbí, to je pěkné doporučení na konci pravidel, končící větou „nesouhlasíte s podmínkami? Raději hru věnujte“. A s tím se více než ztotožňuji. Pijte s mírou a rozumem a neberte hru vážně. Prostě si jen užijte hromadu zábavy. A pak bude Truth or Drink fungovat na jedničku!

Hru můžete koupit na Albi zde!

Truth or Drink

Počet hráčů: 2+