The Last of Us je velice úspěšná hra vyprávějící příběh dospělého muže a čtrnáctileté dívky na pozadí zombie apokalypsy. Videohra se dočkala comicsové adaptace, která se dějově vrací před události ve hře a sleduje Ellie potýkající se s novým prostředím - vojenskou základnou. Přináší American Dreams něco nového, nebo je to jen marketingový produkt?
Jedna z nejočekávanějších her minulého roku a jakýsi pomyslný zlatý hřeb jedné generace konzolí, to byl podle mnohých hit The Last of Us. Ukázalo nám naprosto standardní zombie apokalypsu s nestandardně kvalitním příběhem. Ať už si o hře myslíme cokoli, samotný scénář s důrazem na charaktery je skutečně vyšperkovaný. Veterán Joel se potkává s mladou Ellie, která se do zombie apokalypsy už narodila a svět předtím je pro ni naprosto cizí. Ačkoli mezi nimi zezačátku panuje nedůvěra a odtažitost, nakonec si k sobě dvojice najde cestu. Toto velké klišé je ale zabaleno do tak uvěřitelného scénáře, že mu jeho jednoduchost odpustíme. Neodpustíme ho ale komiksu American Dreams.
Ačkoli klišé bychom mu možná odpustili, ale obrovskou nudu, nulové množství nových informací už ne. Dějově se vracíme před události hry a dokonce i před událost DLC Left Behind, a to do momentu, kdy Ellie přijíždí do vojenského tábora a setkává se s disciplínou, drilem a také mladou černoškou Riley, která zezačátku vypadá jako pěkná mrcha, ale samozřejmě se z těch dvou časem stanou BFF.
V komiksu se nestane nic, co by stálo výrazně za řeč. Vše by mohla zachránit kresba, ale ta je na takové prostředí a sprostá slova přeci jenom trochu infantilní a lehce říznutá mangou. Místy se Faith E. Hicksové daří vytvořit dynamickou akci, ale není to nic, o čem bychom psali domů.
Celkově je tedy třeba poznamenat, že American Dream je skutečně jen marketingový tahák a i když scénář psal scénárista hry (Neil Druckmann), nepřináší nic, bez čeho se nemůžeme obejít. Nedoporučuji ani ortodoxním fandům hry, jsou skutečně jen čtyři sešity prázdnoty. Škoda.
Autor: Ondřej Hartman Walome