Chainsaw Man

Dendži je obyčejný mladý kluk, jehož život by byl v podstatě nezajímavý nebýt toho, že se odehrává ve světě plném ďáblů. A to doslova! Takhle bere do ruky motorovou pilu a vyráží na cestu lovce moster!

Vskutku! Ďáblové si volně chodí po světě a tropí neplechy: unáší děti, žerou lidi a vůbec na ně není hezký pohled. Dendžiho život se navíc velmi rychle změnil poté, co jeho otec spáchal sebevraždu a zanechal po sobě obří dluhy u Yakuzy. A z Dendžiho se rázem stává otrok, který udělá vše proto, aby neskončil rozprodaný na orgány... I kdyby to mělo znamenat ochočit si motorového ďáblíka a začít zabíjet větší bestie.

Potud by to bylo sice netradiční, ale pořád v mezích normy. Pokud by Dendži nebyl zrazen a zabit spolu se svým ďáblíkem Počitou. jejich brutální smrt je spojila v jedno. V muže s ďáblem v těle!

Sice to může znít jako reklama na přípravky podporující erekci, ale s tou Dendži nemá problém. Naopak reinkarnace přinesla spoustu nového: schopnost proměnit se v ďábla ovládajícího motorové pily! A s velkou mocí jde ruku v ruce velká zodpovědnost... Což Dendžiho vůbec netrápí a vrhá se po hlavě po první nabídce teplého jídla a měkké postele, která navíc přišla od sličné dívky.

Tak by šel v kostce popsat úvod do nové manga série, kterou u nás představilo nakladatelství CREW. Chainsaw Man je v zemi vycházejícího slunce fenoménem čítajícím prozatím dvanáct knih, ovšem díky příběhovému rámci aspiruje na mnohem vyšší číslo. V podstatě se jedná o akční jízdu proloženou Dendžiho pubertálními výjevy. Což ve výsledku není na škodu, jen je z komiksu silně znát, že cílí na mladší čtenáře. Dostanete zde brutální řezničinu i černý humor, ale pokud jste očekávali dospělý horor plný záhad, úvodní kniha vás nutně zklame. Dendži "utržený ze řetězu" je ďábel impozantní a na pohled smrtící, což nám záhy dokazuje. Dendži v klidovém režimu je obyčejný puberťák, který si vychutnává chleba s marmeládou a jeho prozatímní nejvyšší metou, které by rád dosáhnul, je sáhnout si na pěkný kozy (samozřejmě o domácích zvířatech nemluvím). Zevrubnému fungování soužití lidí a monster jsme prozatím ušetřeni. Příšery zde prostě jsou a basta! Dendžiho prázdný žaludek a nevybouřené hormony jsou mnohem palčivějším problémem. Záhady se nekonají, zabíjení ano. Což mě osobně bohužel k dalšímu čtení příliš netáhne. Chybí mi tady nějaká hlubší linka, nějaká vějička, která by z Chainsaw mana dělala něco víc než jen divokou jízdu a kozí vzdychání.

Svět Chainsaw mana je přitom zajímavý sám o sobě. Ďáblové (a démoni) mají své kouzlo. Do budoucna se toho jistě dozvíme ještě dost. Prozatím si ale musíme vystačit s údernou, krásně malovanou akcí, kde miriády zombíků budou umírat pod drnčícími řetězy motorových pil. A snad i na ty kozy dojde!

KOUPIT KOMIKS CHAINSAW MAN PŘÍMO U CRWE

Chainsaw Man1: Pes a motorová pila

Tacuki Fudžimoto