Detective Comics – Liga stínů

Gotham = Batman – jednoduchá rovnice, která se ale začíná stále více vymykat a více prostoru dostává tým Temného rytíře. A tým se bude proti celé Lize stínů setsakra hodit.

Zkrátka z Batmanova výsadního postavení jako ochránce spravedlnosti a bezpráví v Gothamu se začíná stávat stále více postavení celého týmu pomocníků. Detective Comics vychází více jak 80 let a autora nějak napadlo, že by mohl přestat tolik psát o Batmanovi, ale mohl by v popředí využít ostatní zajímavé postavy – ruku v ruce s „moderním“ směřováním světa k rovnosti, bratrství, stírání rozdílů… no však to znáte. Ono už to začalo v předchozích dílech s homosexuální hrdinkou Batwoman, schopnou soupeřit s Batmanem samotným o výsadní postavení. V díle třetím se zase zaměřujeme primárně na Orphan (Cassandru Cainovou) – drsnou a pěkně nebezpečnou bojovnici, která si i s Netopýrem udělá, co chce (neopakuje se trochu??).

Gotham je (opět) ohrožován Ligou stínů. Neplést s Ra´s al Ghulovou Ligou asasínů, tohle je jiná Liga, která v ní má sice jakýsi původ, ale je vedena Lady Shivou – mnohem více smrtící a nebezpečnější potvorou, než byl starý Ra´s. Ony ty vlastnosti asi očividně v tomhle komiksu souvisí s pohlavím. Takže kostar příběhu probíhá asi zhruba na ose – ohrožení Gothamu (opět) – Liga stínů – Batman na dně musí zachraňovat ostatní (opět) – Orphan mu pomáhá a vypořádává se s minulostí a sama se sebou. Toť je vlastně celá zápletka a příběh v kostce. Nechci spoilerovat, takže tohle vám musí stačit. Ale nesmutněte, ono to není tak úplně jednoduché, a naopak vás čeká vcelku kvalitní počtení se zajímavou zápletkou a dobrými zvraty. Jo a je třeba zmínit, že Netopýr dostane často naloženo – výhradně od žen – a to jste si mysleli, že se tenhle starý kocour už za ty roky poučil.

Ne, nechápejte mě špatně, oproti standardu, na který jsme v případě Znovuzrození zvyklý, se jedná o nadprůměr a na rozdíl od jiných sérií má Detective Comics značně stoupající kvalitu. Autorovi se povedlo pohrát si s postavami, děj má spád, akce střídá akci a nudit se nebudete. Jen vás zase čekají klasické neduhy superhrdinského žánru, ale na to už jste asi zvyklý ne?

V klasickém stylu hrdinů v pláštěnkách se nese i kresba, která nějak nevybočuje z obvyklých kolejí – neurazí a nenadchne, i když velké panely s celým týmem jsou vcelku líbivé. Nic v čem byste listovali jen pro oko, ale zase nic co vás urazí a nebudete kvůli tomu moc knihu dočíst.

Liga stínů pokračuje v nastoleném řádu a tempu. Komu se líbily knihy předchozí, bude opět nadšen. Vlastně je třeba potřást BB artu pravicí k výběru série, protože pokud to takhle půjde dál, máme tady adepta na to nejlepší, co v rámci znovuzrození u nás vychází, bez nadsázky. Tak do Gothamu.

P.S. Zajímavostí je, ale to asi každý Batmanův příznivce ví, že nás brzy čeká jubilejní číslo s číslovkou 1000., u jehož příležitosti nás čeká nějaká ta oslavička – variant covery atd.

Koupit v Comics Pointu

Batman: Detective Comics 3: Liga Stínů