Mýty a synové impéria

Synové impéria. Tak se jmenuje devátá kniha komiskové série Mýty, kterou u nás vydává CREW ve spolupráci s nakladatelstvím Netopejr. Vypráví o světě, kde jedny pohádkové a bájné bytosti  žijí mezi obyčejnými lidmi, další na takzvané farmě a poslední skupina se nachází v Domovině. Domovinu ale ovládl Nepřítel, kterého se snaží obyvatelé Mýtova porazit. V minulé knize se jim povedlo zasadit Nepříteli silnou ránu, ale válka tím zdaleka nekončí.

Osm sešitů je dost prostoru na všelijaké vyprávění, a kromě hlavní dějové linky nás Bill Willingham obohatí o pár kratších epizod. Takže zatímco sledujeme Nepřítele a jeho komplice kutící plán odvety, na konci každého sešitu se dozvíme něco málo o vedlejších postavách a jejich eskapádách. A jak už to tak u Mýtů bývá, tyto krátké příběhy jsou většinou zábavnější než hlavní dějová linka.

Ta totiž pracuje se scénářem „coby, kdyby“. Nepřítel a jeho soudruzi ve zbrani přemítají nad tím co by se stalo, kdyby se odhodlali k protiútoku. Hypotetické vyprávění zdržuje děj, který se neposune vůbec nikam. Máme ale šanci seznámit se detailněji s hrdiny, kteří kopou za Domovinu. Nahlédneme také do Mýtova, kde se Krásný princ musí vypořádat s dvojím agentem a kde dojde k transformaci jednoho z obyvatel na zvíře.

Kratší vyprávěnky jsou zajímavější. Jsme například svědky nepříjemností, které musí řešit Loczika – vlasy jí rostou tak rychle, že s všedňáky nemůže dlouho setrvat na jednom místě. Nebo se podíváme na dobrodružství tří slepých myší, které hledají zemi zaslíbenou, ale nějak se jim to nedaří.

Kniha je obohacena o další bonusy. Tak například vánoční speciál, který vypráví o nejoblíbenější fiktivní postavě vůbec – Santa Clausovi. Zatímco předešlé příběhy mají mnohdy jiskru a nápad, Santa ze čtenáře může vymačkat dokonce i dojetí. Willingham zde naplno ukazuje svou sílu ve vykreslení romantických historek a srdceryvných point.

Poslední dva sešity nás zavedou do zasněženého panství Wolfiho otce. Nastává příjemná změna, protože je dostal na starost jiný kreslíř (Mike Allred). A díky němu je Sněhurka zatraceně sexy. Ale zpět k příběhu – je vyprávěn z pohledu jednoho z vlčích dětí a odkrývá jak dobrodružnou povahu všech vlčat, tak Wolfiho vztah s otcem. A devátý book uzavírají příběhy „na dotazy čtenářů“ – Willingham zde odpověděl na otázky zvídavých fanoušků, například kolik zářezů má na pažbě Krásný princ. Věřte mi, to číslo vás ohromí.

Devátá kniha je tedy za námi. Je složena z několik nesourodých kousků, ale jako vždy se jedná o zajímavou mozaiku, která někoho zaujme zde a ostatní jinde. Na to, že hlavní dějová linka dostala prostor ve čtyřech sešitech, nikam dál se neposunula. Naštěstí ji ale doplňují zábavné krátké příběhy, na kterých by ovšem celý book stát neměl. Doufejme, že v desítce se dočkáme dramatičtějších událostí.

KOUPIT V CREWNÍM SHOPU!

Mýty 9: Synové impéria

Scénař: Bill Willingham