Párty s mladými titány

SPRAVEDLNOST NIKDY NEBYLA TAKOVÁ PRČA! Základní popis komiksu, který naleznete na obalu. A ona je to vlastně pravda. V Mladých titánech totiž spravedlnost nenajdete. Tady jde hlavně o prču!

Yep. Takže. Mladí titáni. Komiks určený zejména pro špunty, kteří jsou již obeznámeni s nějakým tím komiksem z DC univerza. Ono samo věkové doporučení 7+ napovídá, že se nebude jednat o nic složitého, natož abychom potrápili naše šedé buňky mozkové. Naštěstí si Mladí titáni ani z tohohle hlavu nedělají a předvádějí nám jedno absurdní dobrodružství za druhým.

ZNÁTE Z TV! Další titulek obalu komiksu. Já titány z TV neznal. Ale nevadí. Do prostředí se vnoříte snadno, takřka okamžitě. Mladí titáni chrání světový mír ze své základny ve tvaru T. Nevím jestli má cenu představovat tým samotný, jen pro úplnost uvedu, že je tam Robin, Beast, Cyborg, Starfire a Raven. V této sestavě působí Mladí titáni již nějaký ten pátek. Autorský tým zde vychází ze stejnojmenného seriálu jen s tím rozdílem, že přidali na roztomilosti a infantilnosti. Výsledek tak působí jako klasický produkt stanice Cartoon network.

Když jsem na začátku psal, že v Mladých titánech nenajdete spravedlnost, myslel jsem to doslova. Boj se zločinem je zde odsunut na poslední kolej. Jak už to u podobných komiksů bývá, základním stavebním kamenem zábavy je nutnost kooperace několika zcela rozdílných charakterů. V tomto případě to platí bez výhrad. Dokonce lze říci, že parodováním charakterových archetypů komiksových hrdinů vám Mladí titáni nabídnou něco navíc. Vezměte si kupříkladu Robina, jehož batmanovská vážnost z něj činí hlavní terč fórků v titáním pastelovém světě. Stejně tak temná Raven je ukázkovou antitezí poskakování a juchání, kterého jsou Mladí titáni plní.

Jak jsem ale psal na začátku, žádnou hloubku zde nečekejte. Parodování klasických komiksů je zde vskutku čistě v náznacích. Mladí titáni mají pobavit mladé čtenáře. Vtípky jsou zde prvoplánové, vycházející např. ze společného užívání ledničky nebo pořádání party. Ani nádherně depresivní Raven tak nemá šanci vytáhnout komiks výše než k věkové hranici desíti let. Později se zřejmě stane, že většina vtípků vám bude připadat nelogická a přespříliš afektovaná (byť to k dětskému komiksu patří).

Na druhou stranu je to právě kresba, která dokáže pohladit po duši i staršího komiksového matadora. Linka komiksu je čistá, lehce čitelná, bez zbytečného balastu. Kreslíři sází na jasné emoce a i přes záplavu barev, které se vám míhají před očima, komiks nepůsobí křiklavě či dokonce uřvaně - ba naopak. Je to hezké, veselé a hravé.

Mladí titáni: Párty, párty! Je knihou, která si teprve musí vybudovat fanoškovskou základnu. Již dnes mají naše ratolesti na výběr dost osvědčených komiksových sérií. Vtipy v Mladých titánech pobaví děti, ale u dospělých stejný efekt nevyvolají. Škoda že autoři nenacpali do komiksu nějaké vějičky i pro starší čtenáře. Takhle nám zůstane jen kresba, která vás i přes čistou hravost bude jen těžko přesvědčovat ke koupi dalšího dílu.

Mladí titáni do toho!: Párty, párty!

Kolektiv autorů

Rok vydání: 8/2018