Punisher MAX: Kingpin

Konečně! Po roce čekání máme opět tu výsadu přečíst si čistokrevnou akční jízdu jak  z dílny Johna Woo. Komiks, který po dlouhé době rozehřál mé chlapácké srdíčko. Vítej zpátky, Franku!

Frank Castle AKA Punisher. Netřeba představovat. V rukou Gartha Ennise se druhořadý antihrdina proměnil v největší noční můru všech gangsterů. A je jedno, že Ennis v podstatě psal stále ten samý scénář dokola :) Punisher funguje a fungoval. Ze začátku se Stevenem Dillonem, později pod vizuálem Leandra Fernandeze v odnoži MAX. Garth Ennis udělal s Punisherem divy. A těžko byste hledali vhodnějšího pokračovatele Ennisova odkazu nežli Jasona Aarona!

Punisher se v zabíjení kriminálníků činil poslední dobou až moc dobře. Musí se na něj jinak: Co takhle nechat ho honit se za vymyšleným vládcem podsvětí? Nápad brilantní svou jednoduchostí vymyslel druhořadý tlustý bodyguard - Wilson Fisk.

Bez nadsázky lze říci, že Jason Aaron vlil novou krev do Punisherových žil. Zatímco Garth Ennis se zaměřoval na osobu Franka Castla a jeho minulost, Aaron přibližuje Punishera zpět do stáje Marvelu. Ostatně je jen nasnadě, že největší zločinec komiksového světa se musel setkat s jejich nejzanícenějším zhasínačem. Během pěti sešitů máme možnost proniknout do mysli Wilsona Fiska, jako nikdy předtím. Dá se tak říci, že zatímco Punisher plní svojí obvyklou úlohu (zamračené oči a nabitá zbraň), je to Fisk, který rozehrává velmi nebezpečnou partii a jenž udává tempo děje.

Samozřejmě i zde je třeba zachovat bazální kontinuum, nečekejte tedy žádné konce zavánějící alternativní historií (i když na nějaký ten twist se těšit můžete). Naštěstí pro nás i s tím má Aaron zkušenosti, zejména ze psaní komiksů ze světa Star Wars. Punisher MAX: Kingpin nám sice nabízí to, na co jsme u Punishera zvyklí, přesto se pár rozdílů najde.

Je to znát hlavně na práci s charaktery. Jason Aaron přidává postavám na věrohodnosti a plastičnosti - s prostým dělením na hodný/zlý u Kingpina místy nepochodíte. Wilson Fisk se chová uvěřitelně, každý svůj krok má dopředu propracovaný (což u Punisherových záporáků nebývá zcela obvyklé), a v cestě za plněním svých snů se nezastaví před ničím. Takový popis jedné postavy je na místě - Punisher sám je na druhé koleji, do děje jako takového významně nezasahuje. Nemějte ale strach, že byste byli ochuzeni o vůni střelného prachu - té si užijete dost. Jen je od začátku jasné, že o Franka Castla se zde nejedná. Oproti tomu Aaronův Kingpin vám dokáže vyrazit dech!

Musím také zmínit vizuální stránku celého komiksu. K Punisherovi se totiž vrátil Steve Dillon. Mistr, který je neodmyslitelně spjat s jiným Ennisovým Opus magnum - fenomenálním Preacherem. Jeho působení u Punishera čítá osmnáct sešitů, než se celá série přesunula pod taktovku MAX. Dillon sám má stejný počet příznivců jako odpůrců - jeho přespříliš jedoduchý kresební styl je lehce rozeznatelný. Když si tak listuji MAXovským Kingpinem, působí to na mě jako výlet do minulosti. V případě Dillona není mnoho cest, kam se ve svém výtvarném umění ještě posunout. Možná ale jeho ženy už nevypadají jako chlapi s parukama na hlavě :) Jinak je to starý dobrý Dillon.

Punisher MAX: Kingpin je první kapitolou, kterou nám nabízí mistr drsného komiksu Jason Aaron. Je to akční jízda, kterou přečtete jedním dechem. Autorovo vykreslení Wilsona Fiska je skvělé, právě díky tomu je to asi první Punisher, kde vás Castle bude zajímat až na druhém místě. Steve Dillon vrací Punishera zpět ke kořenům svým stylem, který se za ta léta v podstatě nezměnil. S jedinou vyjímkou: Frank Castle má chudák pár vrásek navíc.

KOUPIT NA STRÁNKÁCH COMICS POINTU

Punisher MAX: Kingpin (Punisher MAX 1 - 5)

Jason Aaron, Steve Dillon