Soudce Dredd je zpátky

Pohled na spravedlnost se může značně lišit. Například poslední dobou je nejvíc nespravedlivé, když jste bílý muž. Je proto nutné aby v comicsech byl hrdina černý i žlutý zároveň, k tomu trochu židovského původu asi 18 různých náboženství a samozřejmě sexualit, aby mohl být spravedlivý. Nebo to může být Bílý muž a šířit spravedlnost mu pomáhá jeho přítel Zákonodárce. Soudce Dredd se konečně vrátil a on je zákon.

Čtete dobře Dredd se vrátil! Konečně! Trvalo to dlouhých sedm let doufání, čas od času se zeptat Crwe a samozřejmě koupit pár výtisků jako dárek, ale dočkali jsme se! Pojďme si pro začátek zopakovat jak takový Dredd vycházel a vychází dodnes, protože bez této znalosti se neobejdeme. Magazín 2000 AD ve kterém Dredd už 40 let vychází, je publikován týdně. V každém takovém čísle má comics prostor zhruba 6 stránek. To samo o sobě dává samozřejmě prim krátkým příběhům, ale i delší nebo dokonce dlouhé (vzpomeňme na soudce Cala v předchozí knize) se v krátkém formátu objevili.

Má to samozřejmě svá specifika, především to, že příběhy jsou naprosté akční jízdy, kdy se na 6 stránkách snažíte navázat na předchozí děj, vygradovat vyvrcholení kapitoly a samozřejmě připravit nějaký peprný cliffhanger. A i přes tuto nevýhodu jsou právě delší příběhy to nejlepší co nám Dredd přináší. Za zmínku z druhého svazku stojí především jeden z nejikoničtějších a nejklíčovějších příběhů, který kdy v rámci 2000 AD vyšel, a ve kterém se poprvé objeví nechvalně proslulý Soudce Smrt (Judge Death) a soudkyně PSI divize Andersonová! Kdyby už pro nic jiného, tak díky tomuto příběhu se jedná o obrovský klenot. Mimo to, pokud se na comics podíváte i s nadhledem od akční zábavy najdete tam spousty satirických nakopnutí na politiku, společnost i bezpečnostní složky. Navíc se zde odehraje i věc nevídaná a to několikeré nařknutí!!! Soudce Dredda z toho, že by mohl oplívat emocemi.

Na obálce najdete v kolonce scénáristů dvě jména - Pat Mills a John Wagner. Tito dva velikáni stáli za zrodem nejen Soudce Dredda (přesněji toho vymyslel Wagner společně s kreslířem Carlosem Ezquerrou), ale z hlav těchto dvou mužů pochází i Sláine, ABC Warriors nebo třeba Stroncium Dogs. Není divu, vždyť vydavatelství 2000 AD od svého začátku až dodnes přináší nejlepší jména Evropy a právě tady velké Americké zlé korporace Marvel a DC našly svá nejzvučnější jména jak na pozici kreslíře tak scénáristy! Namátkou Garth Ennis,  Steve Dillon nebo třeba JOCK a Alan Moore. Uvnitř knihy Vás možná zmate fakt, že se objevuje jako scénáristický robot John Howard o koho jde? No trocha Googlení vás nezabije a můžete se s námi podělit v konentářích.

Mnohem delší seznam jmen pak najdeme mezi výtvarníky. Seznam nejen že je zatraceně dlouhý, ale také nabitý! Seznamu pak kralují legendy McMahon, Bolland a Gibbons a to jsou jména která mají na kontě nejen obrovské množství comicsů, ale také ocenění. Kromě super kvalitní kresby nás tak čeká i velká rozmanitost, která k povídkové knize zkrátka sedne jako prdel na hrnec.

Dlouhé čekání se vyplatilo a přistála nám tu další perfektní Dreddova klasika. Doufejme, že české čtenářstvo dospělo a na třetí díl nebudeme čekat dalších sedm let.

KOUPIT V ARKHAMU!

Soudce Dredd 2 (Judge Dredd: Complete Case Files v. 3)