Takřka kolosální Lara Croft

Už nějakou dobu se můžou lidi po celém světě těšit z publikace Tomb Rider Archives Vol. 1. A uplynul zhruba půlrok a už se z ní můžeme těšit díky Comics Centru i my!

Kdo by neznal Laru Croft? Prsatá. Krásná, mladá, inteligentní až geniální, odvážná, hříšně bohatá, nadaná a vzdělaná snad ve všem co lze našprtat během tří běžných lidských životů. Zkrátka taková moderní Angelika, protože si dovedu představit, že kdejaká feministka z ní není nadšená, ale za to pánské publikum se může uslintat už dvacet let!

První knihu Archivů otevírá příběh Legenda o Medusině masce, který ještě pár vyvolených vlastní v původním Calibre vydání. Útlém, malém a paperbackovém. Bohužel také dost často rozpadlém. A právě tato kniha ukazuje o čem vlastně bude celá kniha! V akcí nabit adrenalinové jízdě potkáváme postavy známé fanouškům z videoher, začínáme se pomalu rýpat v Lařině minulosti, v jejich milostných pletkách, v tragické smrti rodičů, ale především právě v té parádně kreslené akci! Další příběhy po Medusině masce pak sice řeší samostatné výpravy za různými poklady světa, ale volně na sebe navazují a jednotlivé události se přímo ovlivňují. Mimo to se také můžete těšit na dinosaury, obří opice, mrknutí na Artušovské legendy a dokonce nemrtvé. Archívy jsou prostě kniha nabitá k prasknutí.

Celý internet už přes dva měsíce ovládá názor, že Lara Croft je jen krásně nakreslená hloupost bez špetky logiky a nápadu. Dovolím si oponovat! Logika v příbězích rozhodně nechybí. Scénář je vystavěn chytře a dost často se odvolává na předchozí události. Jistě, že akce je nelidská, Lara nereálná a především pak ty trička které kupuje musí být prazvláštního střihu a ze superelastického materiálu, a pak dokonce přijde na řadu magie! Zkrátka a jednoduše se jedná o akční jízdu s fantastickými prvky, a to prvotřídní akční jízdu. A nadto nechybí hodně silné emotivní momenty.

Pojďmě ale také na tu glorifikovanou kresbu. Na první pohled jí není co vytknout. Nutno dodat, že tenhle můj první pohled bude u většiny mužské a části ženské populace až ten druhý, protože ten opravdu první skončí na hrudníku hlavní hrdinky. O něco málo horší je to už na ten druhý (opět pánové váš třetí ;))). Kresba sama o sobě je řemeslně odvedená dobře, ale stále tam vidíme některé neduhy tzv. „imigácké“ kresby např. málo detailů v obličeji, kdy místo úst a zubů máme díru prapodivného tvaru vyplněnou čistě bílou barvou (možná jde o zubní náhradu ala veselý železničář). Jedná se o kosmetické vady na kráse, ale zmínit je musím i když si jich většina lidí ani nevšimne.

Posledních pár slov patří zpracování. Tady nejde jinak než pět chválu. Comics Centrum klasicky nezklamalo a za směšný peníz nám přináší špalek o více než 400 stranách, v kolosálním formátu. Samozřejmě nechybí bonusy, především pak úplně první comics s Larou, a je to řádný oldschool bizár.

Musím říct, že Comics Centrum vydalo comics, který se na první pohled příliš nehodí do jejich portfolia, ale já vidím, že Tomb Raider, je něco mezi superhrdinským mainstreamem a žánrovými comicsy na které jsme od Comics Centra zvyklí a připravili tak pro čtenáře první krůček na to objevit poklady, které u nás toto nakladatelství prozatím vydalo.

KOUPIT V COMICS CENTRU!

Tomb Raider Archivy Svazek 1. (TOMB RAIDER ARCHIVES VOLUME 1 )

Scénář: Dan Jurgens