Temná vež - Zrození pistolníka

Vítejte ve Středosvětě, kde pistole u vašeho pasu o vás poví více, než byste sami chtěli. V zemi, kde vládnou temné síly a nikdo není plně v bezpečí. A i přesto se zde najde skupina lidí, která by chtěla vše napravit a tím jsou Pistolníci.

Vše co se děje je předem dané. Můžete s tím bojovat, ale osud nikdo nezmění a osud je "ka" - kolo, jehož účelem je otáčet se a nakonec se vždy vrátit tam, kde začalo. Seznamte se s Rolandem Deschainem, kterého jste potkali v poušti jak honí muže v černém. I když jeho osud byl až sem dávno napsaný, je nutné se s ním seznámit, abychom ho plně pochopili. A právě k tomu slouží tato kniha. Musíme se seznámit s "ka-tet" - skupinou lidí spojených osudem - "ka" - mířící ke stejnému cíli a často i stejnému konci. Spolu dokud smrt nemá poslední slovo, jako ho má vždy. S Rolandovými přáteli Cuthbertem Allgoodem a Alainem Johnsem, kteří doprovází mladého pistolníka na cestě, kterou musí nastoupit, aby nezapomněl tvář svého otce.

Příběh mladého Rolanda vypráví o tom jak se stane pistolníkem a poté je jeho otcem Stevenem poslán se svým "ka-tet" na výpravu, která má pomoci v boji proti zlu. Cesta z Gileadu do Hambry je však protkána nebezpečím a nástrahy, kterým je nutno vzdorovat. Ať už se jedná o zlo samotné ztělesněné Martenem Široplášťem neboli Johnem Farsonem nebo samotným Karmínovým králem. Zlo samotné však vám nezamotá hlavu tak jako láska, která se na vás snese v podobě nad přirozeně krásné dívky jménem Susan Delgado.

Parta našich mladých hrdinů je pověřena tajnou akcí ve městě Hambry zjistit jestli jsou spojenci temného Farsona. Aby nebyli tak snadno odhaleni vydávají se za honáky koní, kteří přišli zjistit jak jsou na tom tamní stavy. Zde se setkávají ještě s jedním neméně nebezpečným soupeřem v podobě Lovců rakví. Více z příběhu není třeba prozrazovat, protože příběh byl psán, aby byl vyprávěn v určité formě, která je obsažena v této knize a jeho samotné převyprávění by mohl být bráno jako zrada Společenství.

Příběh je sice prequel k samotné knižní sérii, avšak není potřeba ji znát na to abyste si ho naplno užili. Stejně tak může sloužit jako úvod do tohoto světa, který vás nenechá chladnými a donutí vás se na knihy vrhnout a plně se do nich ponořit. Výkonným a kreativním ředitelem byl samotný Stephen King, což je samo o sobě zárukou kvality.

Co ani v nejmenším nezaostává za obsahem je kresba. Zde se odehrávají opravdové orgie a každý panel vypadá jako obraz, který byste si bez rozmyslení pověsili domu na stěnu. Proto nad tímto komiksem strávíte možná více času než byste si sami představovali nicméně ani jediná vteřina nebude promrhaným časem.

KOUPIT V CREWNÍM OBCHODĚ ZA 440 KČ!

Temná věž #1: Zrození pistolníka

scénář: Peter David