Warcraft – snad každý někdy slyšel o tomto herním fenoménu společnosti Blizzard, který započal svou pouť již v 90. letech a je stále nesmírně populární, ať se již jedná o starší strategické pecky nebo o online hru na hrdiny, která i po letech stále dokáže oslovit miliony lidí po celém světě a zároveň se stále vyvíjí. V loňském roce konečně po mnoha letech odkládání a žadonění fanoušků přišel do kin první film a nyní ho následuje komiks, který má být oficiálním filmovým prequelem.
Warcraft je legenda, o tom žádná. Ať už ho uznáváte nebo ne, ať se vám líbí nebo ne, jde o holý fakt. Jen samotná doba, po kterou se neustále rozvijí a vyvíjí je úžasná a je zajímavé sledovat, kam se tvůrci posunou. Rozhodně mu nikdo nemůže upřít, že má zajímavé postavy, příběh a prostředí – jednoduše celý svět je zajímavý a mě osobně vždy bavilo do něj pronikat, ať už prostřednictvím her nebo knížek, tak teď i komiksem a filmem. No film se mi moc nelíbil, ale to je čistě moje věc. To jen tak na okraj, ať všichni víme, kde se pohybujeme.
Komiks, který nám přinesla Crew mapuje svět před filmem, před tím než se zformuje nějaká Horda, než Orkové uspořádají invazi na Azeroth, prostě před filmem, zhruba 20 let před filmem. Příběh se zaměřuje na trojici přátel – Medivha (ano, toho největšího mága), Lothara a Llana Wrynna (v té době prince). Trollové útočí na království lidí, plení vesnice a žer… ehm, dělají si svačinku z jejích obyvatel. Král se rozhodne nejít do přímé války, ale posílit hranice, s čímž jeho horkokrevný syn Llan nesouhlasí a zápletka je na světě. Vlastně je to klasická pohádka a neuposlechnutí otce, tvrdohlavosti a nesení následků. Medivh se zde stává novým strážcem, tedy nejmocnějším mágem chránící říše lidí a my tak máme možnost, alespoň částečně, proniknout hlouběji do této postavy a vidět jeho přerod od nesmělého mladíka (který experimentuje s felem - známe ne?) k nejmocnějšímu mágovi. No a Lothar, ten nám tu tak trochu hraje asi páté housle a vlastně by bylo úplně jedno, jak by se jeho postava jmenovala nebo co by dělala, děj by stejně tak plynul i bez něj, ale budiž, je to jedna ze zásadních postav multiverza.
Kresbu a coloring dostala na starost celá skupina výtvarníků – Mat Broome, Michael O´Hare, Eddie Nunez, Roy Allan Martinez, Ale Garza, Mike Bowden. Pokud znáte Warcraft v jakékoliv podobě, asi víte, že doslova hraje všemi barvami, a tak je to i zde. Je to barevné, hodně barevné, někdy až křiklavé, a o to víc to na mne působilo pohádkově (asi jako Mýty). I když došlo k nějaké tragické události, stále na mne panel nepůsobil smutně, byl bez atmosféry – prostě někdo umřel, vystříkla svítivá rudá „něco“, ok, jdeme dál. Na druhou stranu, kresba zcela odpovídá Warcraftu, takže vlastně dobrý, neurazí, nenadchne, zapadne do průměru.
A tak je to s celým komiksem, zapadne do průměru. Není to špatné, něco se dozvíte, prožijete si nějakou tu akci, přiblíží vám to příběh některých postav a některé události, ale nic víc ani nic míň. Příběh je prostinký až běda, postavy jsou ploché jako žehlicí prkno a pokud se nějak orientujete v celém světě, je vám zcela jasné co se stane a jak to dopadne. Určitě se nejedná o MUST HAVE! Věc to knihovny každého komiksového nadšence. Jsou dvě skupiny čtenářů, kterým bych s klidným srdcem tuto knihu doporučil, tou první jsou samozřejmě nadšenci do celého světa, pro ty má kniha rozhodně smysl a určitě jim nabídne příjemné čtení a hezký zážitek, tou druhou jsou lidé, kteří hledají něco jednoduchého oddechového třeba na cestě na dovolenou nebo jako lehké počtení k odpolední kávě, u kterého nemusí moc přemýšlet a chtějí si odpočinout od věcí typu Skalpy, Sága atd. Takže za Hor… teda za Alianci a pojďme pobít pár trolů!
Warcraft: Pouta Bratrství
Scénář a námět: Paul Cornell a Chris Metzen
Kresba: Mat Broome, Michael O´Hare, Eddie Nunez, Roy Allan Martinez, Ale Garza, Mike Bowden
Vydavatelství: Crew
Rok vydání: 2017
Překlad: Martin D. Antonín
Počet stran: 112
Formát: Brož, 257x168 mm
Autor: Adam Vondra Vondris