Znovuzrozená Wonder woman

Znovuzrození je slovem, které budete v našich úvodnících vídat poměrně často. Přesněji řečeno do té doby, než se tady ten mumraj kolem toho všeho usadí. A na začátek se podívejme na nejsuprovější ženskou hrdinku celého DC světa. Přivítejte staronovou Wonder woman.

Hned na začátku jsem vám trochu nastínil, jak se tahle série vyvíjí. Rebirthová Wonder woman je staronová, nenastala zde žádná tabula rasa a jede se od začátku. Tudž byste měli býti obezřetní, pokud si myslíte, že se jedná o ideální start pro nové čtenáře. Tak to bohužel není. Přesto se nebojte, že byste se v knize nutně ztráceli. Jen se musíte smířit s tím, že z hrdinů, kteří k vám budou promlouvat skrze stránky komiksu, budete znát jen a pouze Wonder woman a jejího milého, Stevea.

Dějová linka je jednoduchá. Po nutném a nudném představení Diany a jejích životních milníků se dovídáme, že si s Wonder woman někdo nepěkně zahrával a vodil jí za nos. WW tedy nezbývá nic jiného, než najít spůsob, jak se dostat na Olymp mezi ostatní Bohy a zjistit, co se to k...a děje. Samozřejmě v tom nebude sama, objeví se stará známá (pro nás nová známá) Cheetah i Steve Trevor se svojí jednotkou, aby bojovali proti Urzkartagovi, což je nějaký druh mocného démona nebo boha nebo tak něco. Vysvětlení, že se jedná o "samčí podstatu" je dosti neuspokojivé a přespříliš filozofické.

K tomu si přidejte ještě druhou dějovou linku, kterou obstarává Trevorova velící důstojnice Etta někde v supertajném operačním štábu, odkud řídí veškeré jejich black ops. Etta navíc zná Sashu. Dívku, o které krom její heterochromie nevíme vůbec nic a jenž je zjevně pod mentálním vlivem podivné létající koule. Nic z toho ale ve výsledku nevadí. Přece jen se jedná o nový start a dá se předpokládat, že k vysvětlení se dopracujeme v další knize.

Tou nejdůležitějsí linkou tak zůstává boj WW a Stevea v džungli a ozřejmení jejich vztahu, kdy i nějakou tu romantickou chvilku si užijeme. Těžko tady můžu rozebírat příběh, do kterého jsme začerstva naskočili. Pokud bych měl srovnávat s WW z New 52, tak Azzarellova Diana působí superhrdinštěji a ikoničtěji. Je to rozhodně velká silná hrdinka. Oproti tomu WW Grega Rucky je mnohem lidštější, což jí dodává na plastičnosti. I když bych mohl tvrdit, že místy se chová jako husička, ale to už je čistě věc názoru :)

Kresebně se jedná o skvěle odvedenou práci. Liam Sharp i Matthew Clark se nebojí hrátek s kompozicí, byť výsledek může vyvolávat smíšené pocity. Samozřejmě i zde se najde pár drobností, které mě zbytečně rušily: Steve se nebojí vystavit svou svalnatou hruď i když mu z ní mizí bradavky a Etta se za těch pár sešitů vyžrala do podoby obří koule. Celkově ale nemůžu nic zásadního vytknout.

Wonder woman: Lži je čistě úvodníkem. Dosah událostí, které jsme na stránkách prvního booku mohli vidět, je nám zatím utajen. I přes všechny ty neznámé tváře je tato kniha dobrým začátkem pro nové čtenáře. Jen je třeba trpělivosti. Sami pak uvidíme, kterým směrem se to vyvine.

Wonder woman 1: Lži  (Wonder woman 1: The lies)

Greg Rucka, Liam Sharp, Matthew Clark

Rok vydání: 5/2018