Crew 48

Osmačtyřicáté vydání časopisu Crew je již nějakou dobu venku. Najdete v něm to, co máte na Crwi rádi. A hlavně to co již znáte. Černej kocour, hubenej agent a noirová pohádka. I když vzato kolem a kolem, žádný z těch příběhů se nedá označit za optimistický nebo dokonce veselý. Nejnovější Crew se veze na vážnější notě.

Začnu od známých kousků. V nové Crwi naleznete dokončení Blacksada z minulého čísla. Kvalitu alba Amarillo dokazuje i fakt, že získalo cenu Willa Eisnera za nejlepší americké vydání zahraničního materiálu. Zde to již není o hledání ztraceného auta, ale o lásce a odpovědnosti. Krom toho poznáme i Blacksadův ženský protějšek, jeho sestru Donnu. A je to fakt kočka!

Druhý díl komiksu z dílny Image – Chew – nám ukazuje Tonyho Chu jako nového agenta Úřadu pro kontrolu potravin a léčiv. A uvidíte, že poznat jakoukoli minulost ze všeho co sníte není žádná superschopnost. Zvláště když váš nový šéf chce ze zbytku vašeho života udělat peklo. Stejně jako když musíte ochutnávat soudní důkazy. Například pár dní odleželý prst. Přesto si komiks Ochutnávač udržuje výbornou nadsázku a spolu s originálním kresebním stylem je lehce zapamatovatelný. Ale již z druhého čísla mám pocit, že Chew si zajel do pohodlných a vtipných kolejí, které jsou celkem lehce čitelné. Ale uvidíme jak se bude Ochutnávač vyvíjet.

Poslední příběh je ze světa komiksové série Mýty. Lamia je příšera, která zabíjela děti nebo muže. Sála jim krev a získávala tak jejich životní energii. Je tedy jasné, že naše Lamia nebude žádnou vyjímkou. Pokud neznáte sérii Mýty můžu vás ujistit, že se rozhodně nejedná o pohádky pro děti, natož pak o šťastné konce. Po stopách Lamie v této povídce se vydává Svatý Jiří a Zvíře (ten z pohádky Kráska a Zvíře, žádnej zarostlej hafan). A musí Lamii zastavit dříve, než zabije příliš mnoho mužů... Víc neřeknu, abych toho nevyzradil moc. Kresbu příběhu Lamia obstaral Shawn McManus, kterého můžete znát ze Sandmana: Bájí a odlesků, kde kreslil povídku Poslední císař Ameriky.

Krom příběhů nakladatelství Crew připomělo, že na podzim chystá obnovení vydávání komiksů z Marvelu. Ty přestaly vycházet poté, co na náš trh dorazilo vydavatelství Hachette a uvedlo Ultimátní komiksový komplet. Crew nám ale nachystá hrdinu, kterého v UKK nenajdete. A přesto ho každý miluje. Řeč není o nikom jiném než o Deadpoolovi. Konečně i u nás!

Crew 48

Kolektiv autorů

Rok vydání: 8/2015