Crew 47

Nové vydání časopisu Crew na kvadrát by klidně mohlo mít podtitulek "Sázka na jistotu". Neil Gaiman má u nás velkou fanouškovskou základnu a to samé platí i o sympatickém kocourovi jménem Blacksad. Jediným překvapením tak je nový sympaťák jménem Tony Chu aka Chew.

Trojice komiksových příběhů dělá ze sedmačtyřicátého čísla Crwe nadupanou pecku. Těžko se rozhodovat, o čem psát dříve. Vezmu to tedy stránku po stránce, stejně jako v komiksu. Stránka psaného slova o novinkách a chystaných sériích. A pak rovnou na Gaimana. Neil Gaiman je vynikající povídkář, jak dokázal ve svých knihách Kouř a zrcadla, Křehké věci a Předběžné varování (nemluvě o Sandmanovi). V první zmiňované sbírce vyšla i povídka s názvem Cena. Pro mě silný příběh, který si pamatuji i po těch letech od prvního přečtení. Aby ne, také jsem kočkofil :) Kresbu k tomuto vyprávění obstaral Mike Zulli, který pracoval s Gaimanem i na knize Alice Cooper: Poslední pokušení a kreslil i pár komiksů s Morfeem. Cena je v podstatě ilustrovaná povídka bez jediné bubliny. Nakonec proč ne, i takhle ten příběh funguje.

Další nadílkou je Blacksad, v první části nejnovějšího alba s názvem Amarillo. Blacksad má tentokrát jednoduchý úkol – převézt auto z bodu A do bodu B. Ale víte jak to s černýma kočkama chodí... Amarillo nám ukáže další důležitou část americké kultury. Geniální generaci beatníků. A s nimi se dostal Blacksad do křížku. I když nechtěně, jak jinak :) Co se týče příběhu, jedná se o volné pokračování již vydaných alb, které vyšly jako celek v edici MDEK. Pokud je ale toto vaše první setkání se zvířecím detektivem, určitě nebudete zklamaní nebo zmatení. Příběhu lehce porozumíte i bez znalosti předchozích dobrodružství. Co se týče kresby, nemá cenu plýtvat slovy. Stačí pohled na tu dokonalou obálku...

A naše novinka! Ochutnávač neboli Chew. Není to přerostlá chlupatá opice z předaleké galaxie, ale kachektický detektiv s ustupujícími vlasy jménem Tony Chu. Trochu prudérní a úzkoprsý, ale taky jasný klaďas. A navíc má superschopnost. Tony je cibopat, což znamená, že se dokáže vcítit do všeho, co sní. Žádná velká výhra to není. Pokud sníte jablko, tak hned cítíte, jak rostlo, jak ho sklidili i jak se cítilo v bedně. Pokud sníte hamburger... no, z jednoho by to udělalo vegetariána :) Tony Chu má proto skoro pořád hlad a jediné, po čem necítí tmavou bednu nebo smrtelnou ránu od řezníka je řepa. A té se člověk brzy přejí... Dva dny jsem si třídil myšlenky ohledně tohodle komiksu a pořád je mám rozlétané. Chew je totiž sakra dobrý komiks! Kresba je úžasně nadnesená, příběh temný a v USA se pašuje kuřecí maso. Cigarety mají názvy jako Hřebíky do rakve a létající sekáčky dělají při dopadu "flák". Jednoduše, Chew je naprostá pecka!

Crew číslo 47 je opravdu vynikající nášup. A jestli mám za sebe vybrat top příběh, bude to Chew. Jasně, Gaiman je super, Blacksad je klasika, ale Tony Chu je skvělej! Přečtěte si to a uvidíte sami :)

CREW² 47

Rok vydání: 6/2015