Deadpool - Lovec duší, tomu to sluší

Co se svým životem, když zabijete všechny bývalé americké prezidenty a Donalda Trumpa se vám ještě zabíjet nechce, protože je tu furt šance, že udělá Ameriku opět skvělou? Zkuste se domluvit s ďáblem na tom, že se z vás stane jeho Lovec duší.

Ano, nová kniha s jediným super-hrdinou, který nosí masku ne aby padouchy vystrašil, ale proto, aby se z něj případní svědci nepozvraceli, je tu! A je opět celá od Crwe! Jedná se o přímé pokračování předchozího dílu Mrtví prezidenti a napsalo ji stejné tvůrčí duo Posehn & Duggan. Což je dost zásadní informace, neboť díky tomu můžeme hned z úvodu říct, že kvalita nám zůstala na skvělé úrovni. Vrhněme se tedy na další odkrývání záhad ohledně této nešvarné postavy a její cestu za záchranou agentky Prestonové, která se nám na konci předchozího dílu dostala do zapeklité situace.

Ještě než nás však scénáristi vrhnou do víru dění, odskočíme o pár desítek let zpátky. Nejspíše tomu tak bude, protože měl jeden z autorů zbožné přání napsat si komiks v minulé éře, kde by Deadpool mohl napáchat trochu neplechy. Dojde tedy na utahování si z reklam dříve vkládaných do obrázkového čtiva, ale hlavně na zrod zápletky tohoto díla. Tím se nestává nic jiného než již zmíněné hrátky s peklem. Deadpool nemá do čeho by píchnul a tak jako správný žoldák skočí na lep první pracovní příležitosti a nebojí se upsat vlastní krví. Zakázka je totiž více než lákavá. Jedná se o zdiskreditování jedné z hlavních postav Marvelu, totiž samotného Iron Mana. Jak už jsme však u Deadpoola zvyklí, záhadně se mu podaří vše správně vyžehlit a dotčenému služebníkovi pekel Vetisovi nezbudou než oči pro pláč.

Po této velice svěží úvodní epizodě se už vracíme tam, kde nás autoři naposled nechali. Vracíme se tedy k naší fantastické čtveřici obsahující Wadea Wilsona, ducha Benjamina Franklina, necromága Michaela a agentku Prestonovou, která by se dalo říct, že je (doslova) v čele. Popis dalšího děje by se neobešel bez zbytečných spoilerů, takže bych vám jen prozradil, že banda se snaží zachránit agentku Prestonovou. K tomu více či méně potřebují zmíněného Michaela, pro jehož duši si přišel dříve zmíněný služebník pekel Vetis. Aby měl Deadpool šanci svého partnera ve zločinu zachránit, musí pro pekelníka sehnat duše jiných upsanců, kteří se duše nevzdali jen tak pro nic za nic a mají tedy nadlidské schopnosti. Lov může začít a vy můžete klidně posadit a pořádně se do něho začíst.

Scénář je opět napěchován vtipem s tím, že autoři už se trochu seznámili s tím, co na nás působí a jak vyladit některá hluchá místa, která byla v předchozích dílech. Kvalitativně se tedy dá říct, že série má prozatím rostoucí tempo a pevně doufáme, že si ji udrží i nadále. Z čeho máme radost je to, že Deadpool se opět vrací v té správné formě, kdy si s námi a možná i se samotnými scénáristy tak trochu pohrává a nebojí se nás šokovat nelogickým činem, aby nám o pár desítek stran ukázal jak promyšlený tento tah byl. V těchto chvílích člověk pochybuje, jestli je Wade takové dítě štěstěny, které ať udělá cokoliv tak mu to vyjde, nebo prostě jen toho maniaka zbaveného příčetnosti hraje pouze jako pózu. Potěšující je i nadále český překlad, který se nebojí uvést věci do českých lokací způsobem jakým by to dokázal snad jen vládce katan osobně.

Zatím tedy žádné zápory kvůli kterým byste měli těžce uvažovat jestli si tuto knihu pořídit. Ano, ještě jsem se nezmínil o kresbě, ale i tam není moc co vytknout. Nejsou to vyloženě obrazy, které byste museli cpát do galerií, ale k rychlému nemilosrdnému tempu jakým nás Deadpool žene, kresba pánů Koblish a Hawthorne úctyhodně sedne. A pokud byste i tak nebyli stále nalomeni k návštěvě vašeho oblíbeného dealera tak vězte, že přijde i kamarádský Spiderman ze sousedství a váš oblíbený právník, který je slepější než sama spravedlnost.

P.S. Spiderman neudělá ani jeden povedený vtip, ale Deadpool udělá velice povedený vtip tím, že si ho začne krutě dobírat aniž by mluvil o samotném pavoučím muži. ;)

P.S.S. Opět se dostane na odpovídání na dopisy čtenářů. A i tentokrát Deadpool utře nejednoho čtenáře, který se snaží skvěle vykonstruovat svůj dodaz.

KOUPIT V CREWNÍM OBCHODĚ ZA 296 KČ!