Green Arrow: Ostrov starých ran

Sám na pustém ostrově, vydán napospas divoké přírodě, spoléhající pouze na své schopnosti. Tak se zrodil Oliver Queen. A tak začíná i druhá kniha rebirthového Green Arrowa!

No, moc se neradujte. On ten ostrov není tak úplně opuštěný, stejně jako Oliver Queen nemusí spoléhat pouze na své skilly v zacházení s lukem. Vlastně se dá s klidem říci, že na ostrově je rušno až hanba, a že těch padesát let co do nás David Attenborough tlačí zajímavosti o planetě Zemi se scénáristů ani nedotkly.

A je to škoda! Kvůli tomu se člověk musí prokousávat příběhem, ve kterém se najde logických chyb víc než v Jurském parku. Pravda, je tady holka co zvládne se svým hlasem pravé divy, stejně jako hejno robotických medvědů, ale to všechno v rámci žánru snesu. Ovšem faktické chyby, kterých je v komiksu víc než dost, mě doslova ubíjely. Ale z toho si nedělejte těžkou hlavu, jde spíše o mé hnidopišství.

Co vás  ale zcela jistě naštve je zjevný fakt, že Oliver Queen své charisma, díky kterému si získal moji náklonnost, zapomněl na potápějícím se Infernu. Nebo mu už vztah s Black Canary začal lézt  na mozek a stal se z  něho nudný fouňa, který si o slávě dob minulých může nechat jen zdát. Je to tak; Green Arrow šel kvalitativně neuvěřitelně dolů. Opustili jsme Seattle a padlého hrdinu, nyní je to opět tuctový barevný guláš zapomenutelného příběhu plného nudných hlášek. A to jsem si od Olivera tolik sliboval!

V prvních dvou sešitech nicméně pronikáme do vztahu Olivera a jeho sestry Emiko. Díky tomu alespoň poznáme, co se dělo s Emiko po zničení Inferna. Opět trochu hloupé a naivní, přesto jsem si komiks užil díky skvělému střídání flashbacků a současnosti. Je vidět, že promyšlená kompozice dokáže chytit čtenáře i v případě, že dějově se jedná o naprostou šaškárnu. Dostanete dobře vypravovaný komiks, jehož kvality ovšem ničí mimo jiné i trochu nelogické a uspěchané vyvrcholení.

Ostrov starých ran, který se zaměřuje na Olivera Queena, Black Canary a Diggla, je čtyřsešitovým průměrem, jenž stojí za bližší pozornost snad jen díky kresbě, kterou v druhé polovině obstaral Juan Ferreyrra. Jeho akční sekvence jsem si užíval natolik, že jsem pozapomněl na nulový děj. Jinak jak už jsem psal, sympatie ze sebe naši milí hrdinové smyli v momentě, kdy je na konci první knihy spláchlo moře. Kniha nenabídne ani pořádného záporáka, kterému by našinec mohl fandit. Autor scénáře Benjamin Percy se sice stále snaží pokládat sociálně-kritické otázky (výroba drog vs. finnacování ekologických aktivit), nicméně vše se drží hezky v mezích korektnosti a my se tak můžeme pouze dohadovat co tím chtěl básník říci. Hlavně že nebudeme pochybovat o tom, komu dal v prezidentských volbách svůj hlas!

Green Arrow: Ostrov starých ran plní své jméno do puntíku. Rány otevírá v mysli čtenářově, díky svému starému Oliverovi Queenovi, kterého jsme již kdysi na ostrově viděli. Jedna z mála rybízových sérií, která měla drajv a nápad tak zapadla a moc nevěřím tomu, že byste tento komiks brali do ruky podruhé.

KOUPIT NA STRÁNKÁCH COMICS POINTU

Green Arrow: Ostrov starých ran (Green Arrow rebirth 6 - 11)

Benjamin Percy a kol.