Nedávno jsme si napsali něco málo o prvním díle série Transmetropolitan. Teď přicházíme s druhým dílem Život je pes, který posunuje jak celý svět budoucnosti, tak osobnost Jerusalema Spidera.
Ten musí v prvním příběhu řešit strasti své asistentky – mladá žena dostala kopačky a ještě ke všemu zjistila, že se její ex přítel chce nechat „stáhnout“. Což znamená oprostit se od fyzické schránky a stát se jen shlukem drobného prachu. Více než o fyzično jde ale o filosofii života, kterou si zmíněný ex přítel zvolí.
Poté Jerusalem Spider píše příběh o ženě, která se nechala v naší současnosti uspat s plánem probudit se díky technologii mladší a zdravější. Netuší ale, že se probere v Transmetropolitanu, kde souložící psy poskytují interview a po ulici chodí poloufouni. Spider tento příběh vypráví s vlnou kritiky nové společnosti a posledních pár panelů nám dává na srozuměnou, že i přes drsnou vizáž a břitký jazyk se dokáže vcítit do cizího neštěstí.
Potom se Spider podívá do rezervace, tedy části města, kde vše funguje podle původních pořádků (život v přírodě, organické jídlo atd.) a zjišťuje jak moc se svět „tam venku“ liší od tohoto.
Poslední trojice sešitů se věnuje jedné ženě z Jerusalemova mládí a chlapci, který tvrdí, že je novinářův syn. Tomu se říká špatné načasování. Poněkud akčnější záležitost odkrývá něco málo ze Spiderovy minulosti a ukazuje nám, že pero je silnější než nůž, ale proti pistoli je to pořád slabota.
Život je pes rozhodně pokračuje v jízdě, která začala prvním bookem a slibuje mnoho dalších a dalších příběhů, které jsou plné společenské kritiky a drsného humoru, často v tragikomickém mixu.
Transmetropolitan 2: Život je pes
Scénář: Warren Ellis
Kresba: Darick Robertson
Vydavatelství: BBart
Rok vydání: 2010
Překlad: Darek Šmíd
Provedení: paperback
Počet stran: 144
Formát: 170 x 255 mm
Autor: Ondřej Hartman Walome
Wraith - Hillova představa Vánoc
Skalpy 2 ještě drsnější než dřív