Liga spravedlnosti vs. Sebevražedný oddíl 2

Ano, mohlo být skvělé. Mohlo to být plné postav a drsných hlášek. Mohlo to být šílené. Mohlo to být výjimečné a mohlo to celý Rebirth vytáhnout. Alespoň podle první knihy. Jenže zas nic.

Když BB art společně s Crew ohlásili vydávání Znovuzrození hrdinů DC u nás, těšil jsem se. Nové začátky a (takřka) aktuální série a komiksy jako v zahraničí? Sem s tím. Bohužel se nám tu rozmohl takový nešvar. Většina sérií je někde v průměru (a to jim nadržuju). První kniha často ujde, neurazí a je čtivá a navnadí vás na lepší zítřky, ale dál už to jde od desíti k pěti. Jediný komu se povedlo trochu udržet laťku je Kingův Batman nebo Wonder Woman. Velký crossover Ligy spravedlnosti a sebevražedného oddílu sliboval velké věci. První kniha byla povedená. Jasně, nevybočila z mainstreamu, ale v rámci rebirthu se dala považovat za nadprůměr (viz naše recenze), a tak jsem se netrpělivě těšil na zakončení příběhu v knize druhé. A jak se říkalo ve Švejkovi – „Vašnosti, stojí to všechno za hovno“.

Děj asi nemusím moc představovat, však ho znáte z prvního dílu a nic se nezměnilo. Liga zjistí existenci Oddílu a cítí, že tento „problém“ musí vyřešit. Wallerová je přesvědčená, že má vše pod kontrolou. Kromě jedné bitky mezi hrdiny a antihrdiny ale nakonec o souboj Liga vs. Oddíl nejde. Na scéně se totiž objevuje Maxwell Lord, který osvobodil původní Sebevražedný oddíl, sestavený ze skutečných psychopatů v čele s velkým šéfem Lobem, a který jde Amandě tvrdě po krku. V tomhle díle dojde k rozuzlení celé zápletky. Musím vás ale rovnou zklamat, žádný wow efekt nečekejte, bohužel.

druhý díl spadnul do rebirhovského průměru, či spíš podprůměru. Ta tam je nějaká logika v chování postav, ta tam je vtip a nápaditost. Tvůrci jako by se lekli toho, co sami stvořili a zatáhli ruční brzdu takovou rychlostí, že si všechny postavy řádně rozbily obličej o přední sklo. Celý děj je najednou předvídatelný, očekávatelný. Jediné zajímavé tak zůstává těch pár rvaček, jenže to není nic, co byste od superhrdinského mainstreamu nečekali.

Změn naštěstí (nebo ke vší smůle?) nedošla ani kresba. Pořád se pohybujeme v klasickém plášťenkovském vesmíru, na který se sice hezky kouká, ale zapomenete na ní stejně rychle jako na holku z páteční návštěvy baru. Ale tak je to aspoň hezky barevné, že ano. Zkrátka to co jsem psal minule, bych mohl klidně jen zkopírovat.

Minule jsem nadšeně psal, jak mě crossover překvapil, jak se z tuctovky vyklubal nadprůměr a zábava. Bohužel nasazená laťka se nepodařila udržet a dvojka jí podlézá ve všech směrech. A je vážně škoda zmařeného potenciálu. Knihu vám můžu doporučit asi jen ve chvíli, kdy chcete nedočkavě vědět, jak se celý příběh vyvine, a nebo pokud jste masochističtí kompletisti Znovuzrození. Jinak se bohužel najde řada jiných a lepších komiksů, a to i u Crew nebo v rámci Rebirthu.

Koupit přímo u Crew!

Liga spravedlnosti versus Sebevražedný oddíl 2

Autor: Tim Seeley, Simon Spurrier, Rob Williams, Joshua Williamson