Rocket Racoon je tu!

Experiment číslo 89P13, jediný svého druhu a jeho kámoš dřevák Groot. Nesourodá dvojice, která si získala srdce milionů fanoušků díky fimovému zpracování Guardians of Galaxy. Opravdu jste si mysleli že nedostanou vlastní komiks?

Kdo by neznal Strážce galaxie. Po letech nabubřelých, filozofujících a přehnaně vážných komiksových blockbusterů (mezi kterými trochu pobavili snad jen Avengers) přišel tým, u kterého nejen že fungovala vzájemná chemie, ono se tam našlo místo i na vtip a parodii sebe sama. Pravda, u druhého dílu to už tak zábavné nebylo, nás ale zajímá dozajista nejoblíbenější člen téhle marvelovské franšízy. Rocket Racoon. Pozor, neplést s krysou!

U příležitosti druhého dílu uvedeného do našich kin rozjelo nakladatelství Crew vydávání řady Rocket i u nás. A je zřejmé, že na tempu a vtipu udávaném filmovou předlohou se poveze i komiksový mýval s Grootem. Děj se odehrává po událostech prvního filmu, což ale pro komiks samotný nemá v podstatě žádný význam. Nás zajímá to, že Rocket Racoon je hledaný na tuctu planet pro podezření z vražd, které nespáchal. Přesněji řečeno, spáchal je mýval jako on.... Ale kdo to byl, když by měl být Rocket jediným příslušníkem svého druhu? Krom toho na něj má políčeno hodně holek, které by jeho ocas nejraději viděly jako přívěšek na zrcátku své kosmické lodi. Tedy pokud kosmické lodě něco jako zpětné zrcátko mají.

Všem je nám jasné, že o žádnou hloubku se u tohohle komiksu nejedná. To taky není záměrem. Rocket má bavit, čemuž taky odpovídá dosti volně vedená cartoon kresba s velkou dávkou nadsázky a neuvěřitelným množstvím ztřeštěných nápadů, které probíhají před našima očima. Pokud bych to měl přirovnat k něčemu, co se v našich luzích a hájích již objevilo, byl by to sympaťák Chew, který vycházel na stránkách časopisu Crew. Filmová franšíza sice svazuje autorům ruce, ale zde si s  tím poradili na výbornou. Kresba sama sice nenahradí absenci výraznější dějové linky, na druhou stranu vás ale přiměje listovat knihou čistě pro ten optimismus, který z ní prýští. Díky celkové náladě, pastelovým barvám a karikatuře tak čtenář promine i fakt, že se nejedná o žádnou taškařici u které se budete za břicho popadat, byť jindy by to byl u komiksu stvořenému pro zábavu výrazný nedostatek. Na druhou stranu o kvalitě komiksu hovoří i předposlední sešit, kde nám dobrodružství popisuje sám Groot. A všichni víme, jak je Groot ukecanej!

Za komisem Rocket Racoon je podepsaný Skottie Young, který nakreslil i prvních pět sešitů. Young dělá pro Marvel leccos. Trochu Spider-mana, trochu Venoma, ale jméno si udělal na sérii ze světa Čaroděje ze země Oz. Po pěti číslech se k němu jako kreslíř připojil Jake Parker, který se ale u série moc dlouho neohřál.

Rocket: Chlupatý a nebezpečný je komiksem těžícím ze zájmu fanoušků filmových Strážců galaxie. Nic víc vám ale není schopen nabídnout, i když se o to snaží seč může. Je to prostě komiks který má za cíl pobavit a hlavně díky kresbě mu to jde pokud ne výborně, tak minimálně dobře.

Rocket 1: Chlupatý a nebezpečný (Rocket Racoon vol. 1: Chasing tale)

Skottie Young, Jake Parker

Rok vydání: 9/2017