Strážci Galaxie - Angela

Komiksoví Strážci se snaží být velkolepou podívanou, na kterou si přizvou i záchranu samotné Země. Rozehrávání nových dějových linek a nedokončování těch starých je však spíše podkopává. Když ani na konci druhé knihy nepřijde pořádný cliffhanger mám dojem, že kvůli upadajícímu zájmu si další knihu zapomenu pořídit.

Ve výsledku ten příběh není nějak hloupý a o ničem, a pokud se vám líbil první díl, bude se vám pravděpodobně líbit i tento. Ale slovy klasiků "celé dvě knihy čekáme na něco a to nepřichází" tak doufejme, že další díl bude jen o tom. Pokud jste tedy natěšeni, že se dozvíte trochu více o Starlordovu otci, tak běžte o dům dál. Sice konečně zjistíme co, že je to špatné se Zemí, na druhou stranu se nám to začíná opravdu zamotávat a pokud se nezačnou jednotlivé věci vysvětlovat postupně, tak z toho bude jen pachuť toho, že se nám to předhodí vše naráz. To všechno v ideální přiípadě, že jsme některé odpovědi nedostali v části boji o Zemi, který je zde zmíněn jen tak, že se odehrál v jiné sérii. Zde si můžeme trochu zanadávat na formu eventů, kdy je nutné lidi nahnat i do jiných serií. Prachy prostě nesmrdí a český vydavatel s tím nic nenadělá. Akorát zde zůstává otázka jak je to správně, protože by tomu slušel aspoň vetší odstavec textu, kde by byl popis podrobnější, než jen pár řádků.

A o čem, že zběžně příběh je? Abych nevyzrazoval zbytečně moc: Jak už to ve vesmíru bývá, potvrdí to i Fantastická čtyřka, občas jsou tam jisté anomálie. A jedna z nich přivedla osobu, která má tu čest, že je po ní komiks pojmenován, Angelu z jiného vesmíru, do toho našeho. Vyprávění Angely je skvěle postaveno na tom, že ona je, jak jméno napovídá, Anděl z místa zvané Nebe a slyšela strašně moc historek a bájí o místě zvaném Země. A nyní se před něčím takovým nachází. Není si jista, jestli to není sen nebo jen Fata morgana, ale je ochotna se porvat o možnost byť jen nahlédnout na její povrch. Což bychom všichni kvitovali, protože by konečně mohla otevřít oči bezvěrcům co si mysleli, že Nebe je jen v historkách. Hned potom co by se pak postavilo metro v Brně, by se mohl postavit i portál do Nebe. Strážci Galaxie se po četných útocích na Zemi, kterou je třeba chránit až moc často, ani neobtěžují položit nějaký dotaz a jdou rovno do boje! Samotný souboj začne sledovat dokonce i postava zvaná Watcher! Ti znalejší z vás zpozorněli neboť již ví, že se zde bude dít něco zásadního. To je takový drobný úvod, pokud bych vám nastínil i druhou linku, tak bych vám odvyprávěl skoro celý děj. Už teď mi připadá, že jsem toho řekl až moc. Ano právě proto ten dojem, že je to dějově slabší.

Menší dávku děje však kompenzuje množstvím soubojů a dialogů. Ty rozkrývají pozadí toho všeho, co se kolem vás motá a nedá vám spát. Rocket stále používá divnou a ohranou hlášku "Bang seš mrtvej", která začíná vadit i postavám v komiksu. Takže alespoň malé zadostiučinění a sounáležitost. Navíc je to celé takové "zakrápeně"! Ano ani tento naprosto divný novotvar, který se podle mě nikdy neuchytí, překladatelé nechali na svém místě. Akční scény jsou dynamické a kresba opravdu povedená, dokud tužku drží v své ruce Sara Pilchelliová, která si vyhrává s každým panelem jako by to měl být její poslední. Po něm však nastupuje Francesco Francavilla, a pro ty které toto jméno v tiráži přimělo ke koupi, to bude trochu zklamání. Jeho pokus o umělecké zpracování díla není zrovna zdařilé. Nejde ani tak o to jak kreslí svým líbivým dvou odstínovým stylem, ale spíš o to co. Pokud se takto snaží ztvárnit dynamické akční scény kterými jsou Strážci napěchovaní tak to začíná být nevýrazné a občas dokonce až matoucí. Není to zrovna styl, který by tomuto typu komiksu seděl. Pokud si k tomu připočtete nevýrazné linky, tak je to až markatní rozdíl oproti předchozí líbivé kresbě. Za tohle určite palec dolu a i Vojta Rabynanuk Francavillu obviňuje z jemného odfláknutí jeho práce. A to je Vojta nějaká kapacita!

Takže kam jsme se to vůbec posunuli? Víme proč je takový zájem o Zemi. Nevíme, kdo za to může. Starlordův otec už tu není. Bitvu o Zemi jsme neviděli. A Rocket má furt blbou hlášku. Teď je jen na vás jestli budete v sérii nadále pokračovat a věříte Bendisovi, že ještě něco předvede. Já už nad ním pomalu lámu hůl. Na druhou stranu jsem převelice šťastný, že přechází pod DC, protože tohle je jedna z těch sérií, kde je silně cítit, ze nutně potřebuje nakopnout něčím novým.

P.S. U této knihy mi trochu přijde, že se nakladatelství Crew snaží jednoduše svést na vlně obliby filmů z MCU (Marvel Cinematic Universe). Jako by tak trochu upozadilo kvalitu nad prodejností a prostě jen vybralo nějakou sérii, která má již venku dost dílů, které může vesele sypat na pulty knihkupectví, aniž by vzalo v potaz kvalitu série. Přitom je v tomto segmentu tolik dalších sérií a mohou sáhnout i po něčem starším nebo novějším. Plně doufám, že se mýlím a jsou stoprocentně přesvědčeni, že toto je dobrá série, neboť já se to nemyslím.

KOUPIT V CREWNÍM OBCHODĚ ZA 332 KČ!

Strážci galaxie 2: Angela

scénář: Brian Michael Bendis