Útok titánů 18

Útok titánů má stále co nabídnout. Posledních pár knih nakoplo dějovou linku zcela novým směrem. A nyní, po  upevnění pozice Průzkumníků v týlu,  je na místě pomýšlet na znovudobytí zdi Maria!

Útok titánů je zpět! A tím nemám na mysli pouze nové osmnácté číslo na pultech knihkupectví. Útok titánů se vrací zpátky po řádné dávce napětí a čtivosti, kterou Hadžime Isajama vlil do žil stagnující série. Ponechme nyní politiku stranou a vraťme se na hřbety koní. Čeká nás práce pro staré dobré Průzkumníky!

Eren a ostatní se totiž vydávají znovudobýt zeď Maria, kterou lidstvo ztratilo před pěti lety při prvním útoku obřího titána. Vcelku dobrý plán, ale může být zmařen Reinerem a Bertoldem, kteří na bývalé kamarády již čekají a s pomocí svých titáních sil se jim budou snažit překazit plány na ucpání díry ve zdi.

Povrchní popis, já vím. Ale pro hrubou představu nám to bude stačit. Útok titánů 18 nabízí oddych po posledních třech našlapaných knihách, kdy se na nás novinky řítily jedna za druhou. Nyní je na čase ubrat a ukázat nové směřování příběhu - ostatně to jsme již v této sérii zažili. Osmnáctá kniha tak nabízí hlavně rozhovory a dialogy a filozofii a osobní postoje... Prostě všechno to, co do nás Hadžime Isajama sice cpe taknějak průběžně, ale pročítat se tím zas a znova jednoho omrzí. Pokud jste ale s touhle parádní mangou vydrželi až sem tak vám musí býti jasné, že všechno zlé (rozuměj nudné) je k něčemu dobré. Dočkáme se totiž konečně výjezdu Průzkumníků k pobořené zdi Maria. A že bylo na čase!

Nemusíte se bát, že by vás Eren a spol. nudil k smrti. Spíše naopak. Máme opět trochu místa na to, abysme poznali i vedlejší postavy o chlup lépe. Co naplat, mě to nesedlo. Krom Erena s úzkého kruhu přátel se nedokážu s jednáním ostatních ztotožnit, natož ho pochopit. S mírně zdviženým obočím ale čtu dál, protože na to jsem od Isajamy již zvyklý. Naštěstí i tady dostaneme pár nových informací, hlavně stran Erenova otce a instruktora Shadishiho z výcvikového tábora. Neptejte se, prosím, k čemu vám životní příběh postavy, již jste potkali na začátku série, bude. Prostě všechno souvisí se vším. Byť jsem se nemohl zbavit pocitu nutného balastu.

Jak se ale první polovina knihy vleče, tak rychle uteče ta druhá v momentě, kdy se Průzkomníci dostávají mimo bezpečí zdí. A přestože i nyní nám autor nutí vnitřní pocity jednotlivých postav (místo nenasytných titánů), atmosféře to jen pomáhá. Není to nucené, prostě parta vystrašených lidí si povídá uprotřed nočního lesa. A takhle to mám rád. Více bych už neměl prozrazovat, snad je to, že Bertold a Reiner na Průzkumníky opravdu čekali a kniha je zakončená pořádným cliffhangem, který slibuje v devatenáctém díle pořádnou petelici!

Útok titánů 18 je dalším "odpočinkovým" dílem, který nás trochu uklidní po předchozích frenetických dějových zvratech. Najdou se zde hluchá i nudná místa, na která jsou ale věrní čtenáři Hadžime Isajami zcela jistě zvyklí. Naštěstí se Průzkumníci celkem rychle vydají ke zdi Maria a pro čtenáře opět začíná starý dobrý milovaný mix trilleru a hororu. Tak jak to máme u titánů rádi.

KOUPIT ÚTOK TITÁNŮ 18 U CRWE

Útok titánů 18

Hadžime Isajama