Želvy ninja: Menu číslo 2

Po prázdninovém čekání konečně vyšly nové Želvy ninja Eastmana a Lairda: Menu číslo 2. Naše čtveřice nadobro opouští smrduté stoky New Yorku a vydává se na intergalaktickou cestu za dobrodružstvím, lemovanou tyranskými dinosaury, ustrašenými roboty a jinou mimozemskou havětí.

Pokud jste četli Menu číslo 1 tak víte, že mistr Tříska při útěku před Myšilovy narazil na děsivě vyhlížející mimozemšťany ( vlastně pokud jste Menu číslo 1 nečetli, už to víte taky) a Leonardo, Donatello, Rafael i Michelangelo se ho od té doby snaží marně najít. Při pátrání ovšem narazí na tajemné sídlo firmy TCRI, což byl i nápis na kontejneru s podivnou látkou, po které želvy i Tříska zmutovali. Cesta za hledáním Mistra se tak mění za objevováním tajemství svého původu.

Menu číslo 2 ale není hloubajícím dílem, celkem jednoduše postavený příběh se nese na vlně vtipu a divokých nápadů. Želví ninjové se po malých peripetiích ocitají na cizí planetě, kde Federace bojuje proti Triceratonům. Ano, jedná se o triceratopse navlečené ve skafandrech a ozbrojené laserovými děly! Tam zažívají dobrodružství s vědcem, jehož mysl se přenesla do těla roztržitého robota. Nezapomínejme, že sešity s tímto příběhem se v USA vydali poprvé v roce 1985 a je tak nadmíru jasné, kde částečně čerpali pánové Eastman a Laird svou inspiraci. Zažijeme tak divokou laserovou bitku v mimozemském baru i boj „muže proti muži“ v aréně…

„Ty smrdutá hromado chrchlů, neděláme si srandu!“

Želvy ninja: Menu číslo 2 jsou pohodovým, odpočinkovým čtením. Undergroundová kresba sice nemusí vyhovovat každému, ale rozvržení panelů i děje je bezchybné. Čtenář tak neklopýtá a příběh plyne sám od sebe (což u amatérského komiksu není pravidlem). Druhá kniha navíc obsahuje spoustu velkých a krásně nakreslených dvoustran. Eastman a Laird vytvořili na první pohled prosté, ale kvalitně postavené dílo, jehož hlavním úkolem je pobavit čtenáře. A to se jim daří na výbornou.

Želvy ninja: Menu číslo 1 ( Teenage mutant ninja turtles: The Works vol. 2)

Kevin Eastman, Peter Laid

Vydavatelství: Comics centrum