Hellboy 3 podruhé

Nakladatelství Comics Centrum udělalo radost všem, kterým chybí v knihovničce třetí díl série Hellboy s názvem Spoutaná rakev a další příběhy. Před nedávnem totiž vydali upravené druhé vydání. Jedná se o sbírku povídek obsahující například legendární Mrtvolu či Babu Jagu.

Dvanáctidílná série Hellboy se dělí na knihy, které popisují hlavní dějovou linku, a na povídky. Zatímco v hlavním příběhu se Hellboy vydává na putování za poznáním sebe sama, které se větví a zesložiťuje, povídky slouží jak ke svázání některých rozuteklých dějových linek, tak k vyprávění krátkých, ale za to úderných příběhů z různých dob Hellboyova života.

Hned v úvodu knihy se můžete těšit na Mrtvolu, povídku, kterou jsme poprvé v českém překladu mohli najít v Modré Crwi. Rudý pekelník zde na hřbetu táhne prokletou mrtvolu, která musí naleznout spočinutí, ale těžké takový flek najít, když ani na hřbitově NENÍ MÍSTA! Na rozdíl od obecného názoru mi Mrtvola nijak závratně zdařilá nepřišla, na tak malý úsek se v příběhu objevuje mnoho postav a Hellboy zde jen chodí od jednoho místa ke druhému, zatímco mu za hlavou drnčí rozkládající se nebožtík.

Baba Jaga se opírá o nejslavnější postavu ruského folkloru. Temná atmosféra a mluvící zvířátka, to šlo Mignolovi vždy dobře. A zmrzlý ruský venkov zážitek jen podtrhuje.

Titulní Spoutaná rakev hraje trochu na sentimentálnější notu. Hellboy zde píše dopis svému příteli Abeovi Sapienovi a vypráví mu o svém posledním dobrodružství, které se stalo v místě, kde Hellboy přišel na náš svět. Mignola zde staví svého hlavního hrdinu do role pozorovatele a popisuje události, které by se udály i bez něj. Hellboyův vhled a city k tomuto místu však zdůrazňují plnost celého vyprávění.

Knihu uzavírají dvě výpravnější povídky – Vlci ze sv. Augusta a Bezmála kolos. V té první umírá Hellboyův dávný přítel a společně s Dr. Kate Corriganovou se snaží vyšetřit jeho smrt. Dojde samozřejmě i na nějaké ty vlky, přičemž Kate takové setkání nenese snadno. Při odhalování vlčího tajemství dostanou Kate a Hellboy šanci k profesnímu i lidskému sblížení. Velice působivé jsou modré oči vlčích démonů, které propalují jak Dr. Corriganovou, tak i čtenáře.

Bezmála kolos popisuje události po Probuzení ďábla, tedy poté, co Liz Shermanová svým dotykem probudila homunkula. Liz prožívá náležité trauma a Hellboy se vydává pátrat po tom co je homunkulus vlastně zač a kam po probuzení zmizel. A řekněme, že problémy, které je čekají, jsou skutečně obří.

Mignola dávkuje své příběhy rozumně, aby se čtenář nestačil nudit, ale ve Spoutaná rakvi se často opakuje vzorec: „Hellboy přijde na temné místo, setkává se s příšerou a poté jí nabančí.“ Což je pro fanoušky velká zábava, ale někomu to už může přijít repetetivní.

KOUPIT NA ESHOPU COMICS CENTRA

Hellboy 3 - Spoutaná rakev a další příběhy
Mike Mignola