Batman - Konec hry

Jako nikdy nekončící hra na netopýra a klauna, tak by se dal popsat vztah mezi ikonickými protiklady ve stáji DC. Když se, ale jeden z nich rozhodne, že dá všanc všechno, aby se dostal ke svému cíli je jasné, že se nevyhnutelně blíží Konec hry.

Plynový útok na Gotham! Nic nového pod sluncem, rutina obyčejných dní ve městě zločinu. Takový začátek si na nás připravují tvůrci Scott Snyder a Greg Capullo. Nebyli by to ovšem oni, aby to neozvláštnili a nepostavili nás před zjištění, že za něj může sám Batman. Chtělo by se napsat konec spoilerů zbytek si dočtěte sami. Nicméně, pokud se bojuje v krutém konkurenčním boji, máte o půlce knihy jasno před jejím vydáním. Tento nešvar převzatý z filmových trailerů na nás vyskakuje ze samotného přebalu knihy a ukázek, a staví nás před jasnou vizi, kterou si shrnout můžeme. Ale víc ani slovo!

Ano, jak obálka hlásá do všech koutů světa, můžeme se těšit na grandiózní návrat krále všech padouchů, obávaného Jokera. Ten má v rukou hned několik trumfů a hned první vyhazuje na začátku samotného příběhu v podobě Justice League. Může se to zdát prvoplánové, že se rozhodne poslat na Bruce jeho nejlepší přátele, na které je jistě připraven, i když je sám plný pochyb. Ale je to spíše skvělá berlička Scotta Snydera. Ten jakoby nám předhazoval, že dost bylo blbých otázek, proč Temnému rytíři nepřijde na pomoc celý tým, když na něj sám nestačí. Je to pomyslný pohlavek všem argumentům u jakékoliv krize, že pokud by přišlo více hrdinů nebo ten nejsilnější, tak je problém ukončen dříve, než vůbec začal. A to je přesně něco co pochybovačný čtenář potřeboval. Zvláště u knihy, kde na jejím konci je, i tak více otazníků než u Riddlera doma.

Tím jsme si tedy představili příchod Jokera, jehož plány mají fatální následky. Dost bylo malých věcí a nízkých hrozeb, teď se tu jedná o zánik celého Gothamu i se všemi jeho obyvateli. Hlavní je učinit z Batmana štvanou zvěř a konfrontovat se s jeho nejbližšími spolupracovníky. Dohnat Bruce na samý okraj propasti a kochat se jeho bezmocností. Snyder jako by ani nechtěl nechat Batmana vyhrát. Nejenom, že mu všemožně znemožňuje záchranu obvyklým namícháním séra. Navíc dohání největšího detektiva na světě k otázkám, na které ani on nezná odpověď a musí se obrátit na své nepřátele.

Atmosféra zmaru a bezvýchodnosti se snoubí se strachem z okolního světa. Navíc čas ubývá a tlak se navyšuje. To jsou přesně ingredience, které prospívají Capullovo kresbě. Nakažený Gotham je semeništěm jeho skvělých panelů. Skoro to vypadá, že tenhle člověk neumí nakreslit pohodovou scenérii, ale jakmile mu dáte upadající město zahrne vás skvělými nápady. A to ani nemluvím o samotném Jokerovi, ve kterém jakoby se našel. I když na nás předchozí Joker bez obličeje mohl působit prvoplánově, tak zde dokazuje, že ho stejně obstojně většinou i lépe zvládá v normální formě.

Je tu tedy plno důvodů proč zrovna tento díl série stojí za přečtení, ale tím hlavním je konec. Konec samotného Batmana by nikdo nedovolil, proto jen konec jedné éry. Ale i tak dosahuje nejvyšších příček a překonává i závěr Nolanovi filmové série. Hlavní podíl na tom má skvělá závěrečná konfrontace a dovětek, které nastavují celému souboji Joker vs. Batman trochu jiné zrcadlo, které může působit nesourodě, ale jakmile se vám rozleží v hlavě posledních pár vět knihy tak vám to do sebe skvěle zapadne. Nikdo by se neměl nijak zvlášť vytahovat, ale která z u nás vycházejících hrdinských sérií u nás toto má? HA!

KOUPIT V CREWNÍM OBCHODĚ ZA 404 KČ!

Batman 7: Konec hry

scénář: Scott Snyder