Deadpool se žení

Ahoj děti už sem vám vyprávěl jak sem poznal svoji dceru? Ne? Tak to vezmeme hodně oklikou a budu vám vyprávět většinou jen vatu kolem. Ano pochopili jste správně, užvaněný žoldák zbytečně natahuje a v této knize se nedozvíme skoro nic nového takže je docela zbytečná.

Zbytečná je hlavně pokud nejste Deadpoolovým onanistou, kterým hned zvlhne při jménech jako jsou Fabian Nichieza, Daniel Way, Mark Waid a další, kteří kdy dostali Wadea Wilsona pod své pero (ano čárka nad e chybí záměrně). Tato kniha totiž není ničím jiným než bilancováním nad jeho historií a skládá se tak převážně z historek. Přebal knihy vás láká na Deadpoolovu svatbu, na kterou i dojde, ale jen ten největší masochista by už tak trpějící postavu vystavil nějakému traumatu v jeho šťastný den. Na obřadu ani na párty se tedy nestane nic zajímavého a vše probíhá tak, jak by si všichni organizátoři svateb přáli.

Přiznejme si to, samotná svatba nemůže být nosným pilířem celého booku takže zabere jen první sešit na jehož konci jsme navnaděni na něco víc, protože se zmiňuje opět Wadeova dcera. Tato série se, ale namísto řádného příběhu natahuje stejně jako nekonečné seriály a je to opět jen berlička, aby vás přikovali k dalšímu čtení. Navíc je to jediná zajímavá věc v příběhové lince a je zmíněna jen na jedné straně. Vše ostatní je vata. Rád bych řekl, že ta vata je parádní a stojí za koupi celé knihy, ale jedná se jen o povídky, takže nee. A jak už to bývá u povídek s paletou různorodých autorů, tak i zde jejich kvalita hodně osciluje. Některé jsou zábavné jednohubky, jiné se snaží tvářit přehnaně vážně a některé jsou vyloženě blbé. Jejich společným tématem je navíc svatba, tudíž je to pro některé autory vyloženě svazující, a neví jak se s tím poprat, aby byli dostatečně originální. Většinu času tedy zapadáme do průměru a jen na sílu knihu dočítáme.

Všeho moc škodí a když si zažíváte čtyřicátou osmou variaci na stejné téma, tak si chcete uříznout hlavu, doufaje, že vám pak sama doroste. Kresebně také skáčeme zběsile sem a tam, ale najdou se tu věci, které vás i potěší a po lahodí vašemu nenáročnému oku. Jediným co vám pak utkví v paměti je příběh ze závěru knihy, kde se autor snaží vysvětlit proč měl Deadpool dva hlasy v hlavě, a jak o ně zase přišel. Nevím jestli je to tvořeno na popud šťourajících čtenářů, kteří rejpou do všeho, ale já sem trochu na vážkách, jak to přijmout. Z logiky věci to je asi nejsmysluplnější vysvětlení, které ovšem na druhou stranu kazí celou tu postavu. Někteří z nás tu éru milovali a milují i když jim byl původ dvou hlasů zastřen. A tohle vysvětlení jen kazí celý dojem. Jsou prostě dny, kdy by se Marvel na celou svoji kontinuitu měl vykašlat a nechat Wayova Deadpoola oproštěného od toho z Marvel Now a podobné věci si odpustit.

Nesmutnějším faktem pak zůstává, že to všechno nezachraňuje ani trumf nejvyšší. Sám pak velký Führer, největší trumf všech parodií a humorů, zde nenastuluje žádnou revoluci. Nadále se tedy brodíme v průměru a jeho působnost spíše než pořádně vystavěný příběh připomíná narychlo spíchnutou věc. Takže bohužel ani Hitler v robotovi z budoucnosti vás na zadek neposadí a to už se sakra promarněný potenciál.

Takže závěrem jen krátce. Pokud máte Deadpoola hodně načteného (a tím myslím i toho staršího, ne jen tenhle run) a máte rádi krátké historky tak je pro vás tenhle díl must have a utíkejte do krámu. Nicméně pokud tomu tak není tak ho klidně přeskočte, protože se v něm opravdu nic nestane a jsou to dost možná vyhozené peníze. Jediné co vám to totiž dá je hlodavý pocit jestli by jste do těch vdavků taky neměli praštit, když už se žení i tenhle šílenec.

KOUPIT V CREWNÍM OBCHODĚ ZA 341 KČ!

Deadpool 5: Deadpool se žení

scénář: Brian Posehn, Gerry Duggan