Temná věž - Pád Gileadu

Jak už je z názvu jasné, tak nás nečeká nic pěkného. Už jsme si zvykli na to, že Rolanda a jeho ka-tet neprovázejí žádné velké veselosti. Nicméně to co jim autoři nachystali v Gileadu, není nic co by chtěl kdokoliv zažít. Pamatujte tvář svého otce, neboť ji můžete co nevidět opět spatřit.

Kniha začíná tím, že nahlédneme do stručné minulosti muže, jehož jedno z mnoha jmen je Marten Široplášť. Setkáváme se s jeho sestrou a milenkou, která v příběhu sehrála velice významnou roli a nejspíše to nebylo naposledy co jsme se s ní setkali. Odkrývá se tak tedy spletité zákulisí, které předcházelo tomu co se odehrálo na konci předchozího dílu. A věřte mi není to nic co by vám zajistilo sympatie s dobrým mužem Farsonem. Co se stalo se již nedá vrátit zpět je tedy možné jedině pomstít činy napáchané na pistolnících a jejich blízcích. Jako posedlý tímto činem a jako omámený tím, že učinil ohromnou chybu zabitím zvěda za zdmi Gileadu, vrhá se nám známý Cort do činů, které bohužel nebude moci vrátit zpět.

Cort je začátkem sledu událostí, které dokážou napáchat ohromnou škodu. Jen pár zvědů a zrádců dokáže učinit tolik škody, že celé město začne upadat do hrozivě vyhlížející časů budoucích. Hlava nehlava padají další a další postavy, které nám nestačili ani přirůst k srdci a už jsou na cestě na mýtinu, ze které není cesty zpět. Jestli předchozí díly vypadali bezvýchodně, tak teď jsme teprve v situaci, kdy nevíte čím dalším nám autoři předhodí zradu těžko odpustitělnou. Ti co zůstávají se začínají formovat, přetvářet a vyvíjet. Před pár stránkami zlomený Roland, tím co provedl v zaslepení zrádného Maerlinova Grapefruitu, se dostává opět do sedla a poháněn touhou pomstít všechny své blízké se chopí pistolí a ujme se pevně otěží. Po jeho boku s zevnějškem mladého hocha a pevnou rukou postává mladá Aileen. I ta prošla velkou proměnou a smrt jejího strýce ji nasměrovala do pozice, kde není důležité kým je, ale čím se cítí být a čím být chce.

Peter David už se ve Středosvětě cítí jako doma a sází přiběh bez jakékoliv pokory, před postavami, které ho provázejí. Nebojí se učinit závěr tak temným jak se jej dokážete opravdu představit. V Gileadu nezůstane kámen na kameni i přesto, že jeho obrana na vás udělá nebývalý dojem. Všichni co jsou obeznámeni s příběhem Temné věže nemůžou být zaskočeni tím co se na stránkách odehrává. Ale i přesto nepočítám s tím, že většina čtenářů má tak bujnou představivost, že by si vše vykreslila tak jak to učinil Richard Isanove. Jeho kresba krásně navazuje na kresbu Jae Leeho, která nás do příběhu uvedla. Pořád nás provázejí vizuální orgie a díky nim a honosnému vyprávěcímu hlasu (pod kterým si nejde představit nikoho jiného než Morgana Freemana) se necháme unášet stránku po stránce.

I tento díl nás nadále krásně provádí jedním smutným příběhem pár mladých mužů. Víme, že ani následující díl nám nepřinese nic veselého, ale i přesto se na něho bez pochyb těšíme, neboť tahle série je jedna z nejpovedenějších na českém trhu. Málokdy se stane, že by vizuální forma tak skvěle sekundovala té vypravěčské a proto by si tuhle esenci komiksu neměl nikdo nechat ujít. I v dobách největších nejistot ohledně osudu Rolandovi ka-tet je jedna věc víc než jistá: Autoři tohoto díla se nemusí bát, že by se za své dílo museli stydět před tváří jeho otce Stephena Kinga.

KOUPIT V CREWNÍM OBCHODĚ ZA 404 KČ!

Temná věž 4: Pád Gileadu

scénář: Robin Furthová, Peter David