Wonder woman 3: Pravda

"Pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí!", říkal s oblibou Václav Havel. Už nám ale neporadil s tím, co dělat když vás pravda přivede do vypolstrované cely. Že by pomohla trocha staré dobré psychiatrie?

Wonder Woman si v poslední době vytrpěla dost. Nejen že zjistila, že její četné návštěvy na Themysciře nebyly nic jiného než šalba a klam, ještě k tomu její zdravý rozum zamával bílou vlajkou a odjel na dovolenou někam do hlubin podvědomí. Nejlepší čas zneškodnit Dianiny spojence a přátele a vzít si bláznivou amazonku s sebou pro své tajemné cíle.

Nezbývá nic jiného, než projít si celým šílenstvím s naší princeznou, prozkoumat zákoutí freudovského Id stejně jako jungovské nevědomí. A pokud vám to zní suchopárně, povedlo se mi navodit tu správnou atmosféru, kterou jsem cítil při pročítání Dianiných eskapád za zdmi blázince. Můžete se snažit pochopit všechno sebevíc, ale nakonec se nejedná o nic víc než balast, který ve třetím sesitě vyzní trochu naprázdno. K lepšímu tripu by pomohlo více psychedeliky, něco jako si užíval komisař Gordon v podání Eda Brubakera. My naštěstí nejsme nuděni poblázněnou Dianou po  celé čtyři sešity, další dějové linky tvoří Steve, Etta a Barbara Ann na útěku před bandou žoldáků vedených zamračenou blondýnou. K tomu se přidává vzdálená Themyscira, na které se objevilo neblahé znamení. Čtenář tak dostává správně namixovanou dávku nudy, akce i teatrálnosti, což vyvolává pocit nevyhnutelného epického zakončení.

Tou správnou otázkou ale zůstává, jestli se toho český čtenář dočká. Třetí rybízovou Wonder Woman totiž sráží fakt, že se na jejích stránkách promenuje mnoho nových tváří, jejichž minulost a vztahy k hlavním protagonistům jsou nám zcela neznámé. Výsledné střetnutí všech dějových linek tak nutně nevyvolává silný efekt, jaký by byl na místě. A je to škoda, Greg Rucka je mistr sénárista na svém místě a Pravdou dokázal zamotat hlavu nejenom Dianě, ale i nám, čtenářům. Jeho ženské postavy jsou všechno možné, jen ne fádní. V rámci série se dovídáme mnoho nových informací, o jejichž vlivu na Dianu samotnou můžeme zatím jen spekulovat.

Kresebně se nic nemění, po úžasné Nicole Scott z druhé knihy se vrací trochu méně (ale taktéž) úžasný Liam Sharp, na kterého jsem si už dokázal zvyknout. Opět můžeme sledovat jeho hrátky s kompozicí, hlavně když Diana bloudí ve svých představách.  A opět to ve mě nezanechalo pražádný dojem, chyběla tomu psychedelická hravost. Samozřejmě Liam v tom není namočený sám, prvním sešitem se nám představí Renato Guedes (Wolverine, Constantine), kterého bych si klidně odpustil a příběh Dokonalost tvořila s Liamem Bilquis Evely (Doc Savage, Shaft), jejíž jednoduchou linku bych rád vídal častěji.

Wonder Woman: Pravda je knihou, která pobaví. Celá série si stále drží nadprůměrnou laťku, byť čistě v rámci DC rybízu. To vše i přes zjevně rozkolísanou kvalitu a množství nám neznámých postav. Přesto jsem zvědavý, jakým směrem se bude Dianin příběh vyvíjet dál.

Wonder woman 3: Pravda

Greg Rucka a kol.

Rok vydání: 1/2019