Živí mrtví 24 - Život a Zmrd

Přežívání v postakopalyptickém světě je hlavně o tom, nastavit si určitá pravidla a hranice. A o ničem jiném tenhle díl není. Ale rozhodně to není tak nudné jak by se mohlo zdát. Když totiž staví hranice Alfa ze smečky Šeptačů tak při tom rozhodně nepoužívá jen rýč a kladivo.

Blíží se velmi očekávaný trh. Událost na které se potkají všechny spolu pracující komunity a jenž je událostí asi jako srocování se Čechů na Václaváku po nějaké sportovním úspěchu. Je to natolik významná událost, že se kvůli ní navrátí jedna z hlavním postav Michonne. Kirkman ji přivádí v pravou chvíli a vysvětluje události předcházející a následující po herní odbočce Walking Dead: Michonne od Telltale, kde on sám spolupracoval na scénáři. Na rozdíl od hry zde postavě věříme její citové rozpoložení a emoce, a tak si říkáme, že co se stalo ve hře přeci jen o něčem bylo a nebylo to jen neslané UHO. Skokem se pak přesuneme do Hilltopu, kde je třeba vyřešit jedno zásadní dilema a tím je, co udělat s podlým a zrádný Gregorym? Rick v těchto případech nastavil pomocí Negana jasný precedens a nemělo by být o čem diskutovat. Nicméně co platí v případě jednom, nemusí zákonitě platit i jinde. Na Maggie tak dopadá těžká volba a sami se musíte pročíst k tomu jak se s ní popere.

Jestli vás teď popadl panický záchvat, že jsme vyzradil z děje vše, tak nepropadejte panice. Stále zůstává otázkou, jak se povede mladému a nerozvážnému Carlovi na jeho sólovém tažení. A v neposlední řadě je stále velký otazník nad Šeptači. Co jsou vlastně zač, co chtějí a kam až jsou ochotni zajít na cestě za svým cílem? Na všechny tyto otázky nabízí tento díl velmi uspokojivé odpovědi a netřeba vám vyzrazovat víc než je zdrávo.

Aby jste si však nepřečetli jen pár řádků, které vás nemají čím natěšit či přimět ke koupi, tak si zase dáme pár takových nic neříkající řádků. Robert, aniž by tlačil na pilu, opět přivádí na scénu Negana. Můžeme se dohadovat jaké s nim má plány do budoucna (pokud nečtete v originále ;), jedno je však jasné tato postava je něco, čeho je jen tak nevzdá. Pracuje s ní totiž bravurně. Aniž by prozradil jestli je to jen hra, nebo opravdu tento postrach chce dosáhnout jakéhosi vykoupení, na nás i samotného vůdce Grimese hraje hru, u které opravdu nevíme jaká je pravda. Rick je samozřejmě po těch letech zarytý negativista, ale ve vašem nitru hlodá tichý hlásek, který by nejradši odemknul mříž a kochal se tím co se bude dít. A to i přes nemalou hrozbu toho, že se stane hrozná pohroma! Můžete se totiž snažit s postavami sžít jak nejvíc to jde, ale té nefalšované nenávisti, kterou v sobě chová Rick, nikdy nedosáhnete. A nám jako čtenářům přeci jen nejde tolik o osud postav jako spíše o děj samotný.

Naskočte tedy do sedla společně se skupinkou pátrající po Carlovi. Nechte se ohromit funčností společenství Šeptačů. Vyděste se při pohledu na skrytou zbraň Alfy. A dojdete až na samotnou hranici únosnosti, která nás čeká na konci knihy a dává jasně najevo, že budoucnost bude více rudá než růžová. I po těch 23 dílech to totiž pořad stojí za to!

KOUPIT V CREWNÍM OBCHODĚ ZA 269 KČ!

Živí mrtví 24: Život a smrt

scénář: Robert Kirkman