Crew 49

Crew tiskne světové komiksy česky. Však to mají i v podtitulu. Ale nedílnou součástí starších generací tohoto časopisu byla i osvěta fanoušků. Od Mučírny, kde jste své výtvory dostali pod kritické oko profesionálních kreslířů, po Hrdiny naší krve, která měla za úkol seznamovat čtenáře s významnými postavami komiksu. Nyní je publicistika zpátky. A díky tomu je Crew s pořadovým číslem 49 tak zajímavá.

Začnu u komiksů. Chew se čte dobře, pobaví, ale již to není takový úlet jako u prvního čísla. Sice se jedná o "cirkusovou zrůdku", jak mu láskyplně říká nerudný šéf, ale v jeho universu není jediný. Ve třetí části poznáme i krásnou Amelii Mintzovou, jejíž schopnost tkví v tak poutavém psaní recenzí na restaurace, že si dokážete představit všechny chutě. Pokud ale napíše kritiku na nějaký blaf, polovina města vyzvrací po přečtení jejího sloupku snídani. Což je také důvod pro to, aby ji Tony Chu dostal z novin. Ale on se do ní místo toho bezhlavě zamiluje...

Opět Neil Gaiman a Mike Zulli, tentokrát v grafické verzi povídky s názevem Dcera sov, která vyšla stejně jako Cena ( Crew 47) ve sbírce Kouř a zrcadla. Tajemné vyprávění o nemluvné, leč krásné dívce a chlípnosti vesnických buranů se může jevit jako báchorka nebo pravda. Což záleží na tom, čemu chceme věřit. Ostatně na důvěřivosti čtenářů staví Gaiman vícero prací, přičemž ale onu víru vždy chválí. Povídka Cena je ale dle mého názoru podmanivější a obsahově bohatší, se správně mrazivým závěrem. Což mi tady chybělo.

Hellblazer. Třetí komiks v tomto čísle a já můžu Crew jen pochválit, že Johna Constantina ještě neposlala k ledu. Je pro mě malou záhadou, proč tenhle svérázný detektiv nemá u nás takový úspěch. Noirová detektivka, mrtvoly, magie a kouzlo staré Anglie. To vše zamícháno a napsáno mistrem urban fantasy Mikem Careym a Marcelem Frusim ( ten kreslil i hellblazerovskou řadu, která u nás vycházela a kterou psal Brian Azarello), jehož styl silně připomíná Eduarda Rissa ( 100 nábojů). První část čtyřdílné Rudé hrobky je jen malou vějičkou, jež věští svízelný osud, který na Johna Constantina během pátrání po jeho neteři čeká.

Ale to nejlepší na závěr. Velký plus vidím v návratu publicistiky na stránky Crwe. Ondra Král nám představí Jasona Aarona (u nás mu vychází Skalpy a maličkosti v časopise Star Wars od Egmontu) a Milan Krejčí připravil zevrubný článek o dalším komiksu z edice MDEK – Druuně. Jen si přeji, aby ten publicistický koutek zůstal.

Crew2 49

kolektiv autorů

Rok vydání: 10/2015