Šílený Batman

Bruce Wayne se zakoukal do nadané klavírní virtuózky Natálie a ona mu jeho city opětuje. Batman se úspěšně vypořádal s hrozbou Scarecrowa a ten se vrátil do Arkhamu. Můžeme tedy říct, že prožívá v obou svých životech šťastné časy. To mu ovšem nevydrží dlouho, protože se do města blíží šílenství!

Nový případ začíná pro Batmana a komisaře Gordona únosy. Lidé mizí po jednom i po větších počtech a začínají se bát. Aby taky ne! Mizí čím dál více lidí a zatímco někteří jsou stále nezvěstní jiní se najdou mrtví. Společnost je na pokraji plošných nepokojů a paniky. A když se zjistí, kdo za těmito zločiny stojí. Situaci to rozhodně nijak nezlepší.

Přes spousty velice dobře zametených stop se Batman dostává na stopu muži jménem Jarvis Tetch který je v podsvětí znám jako Mad Hatter, Šílený Kloboučník. Na první pohled neškodný a poněkud zvláštní muž. Už jen vzrůst, kterým dosahuje pubescentního chlapce díky poruše zvané Hypogonadismus, nebudu sáhodlouze vysvětlovat co je tato porucha ve skutečnosti, nám bude stačit, že díky této poruše se začátkem puberty zastavil růst. Přesto, že se jeho fyzické dospívání zastavilo, jeho touhy a psychický vývoj nikoliv. A právě poznávání Mad Hatterovi minulosti je jedním z klíčových témat této knihy.

Druhou linii pak tvoří osobní život Bruce Wayna, který čelí překážce, se kterou se ještě nesetkal. Její láska a touha podělit se o své tajemství. Batman je tak mezi dvěma mlýnskými kameny. 3Íleným magorem, který má v hlavě plán, který by mohl zaplavit město krví a svým osobním životem. Není se čemu divit, že se může vyskytnout na pokraji šílenství a jeho pozice na správné straně zákon a může být ohrožena!

Série Batman – Temný rytíř nezačala úplně šťastně. Temné Děsy byla jen průměrná knížka na kterou se rychle zapomíná, ale nového Batmana uvedla jakž tak důstojně. Od druhé knihy se ovšem scénáristické pero ocitlo v rukou Gregga Hurwitze, který si na paškál vzal da z nejšílenějších záporáků batmanovského univerza a společně s nimi se rozhodl otestovat Batmanovu příčetnost na maximum. Obě knihy jsou také zakončeny samostatnými sešity, které už tak vydařeným knihám dávají perfektní a důstojnou tečku! Hurwitzovi Batmani jsou drsní, násilní a rozhodně si zaslouží podtitul Temný rytíř.

Kruh násilí a Šílený možná nelze srovnávat s komplexním a promyšleným runem Scotta Snydera, ale co se týká atmosféry a zábavnosti knih, určitě patří k výborným dílům, ke kterým se čtenář rád vrací.

KOUPIT V COMICSPOINTU!!!

Batman: Temný rytíř 3: Šílený