Wonder woman 4: Boží hlídka

Veronica Caleová, arcilotryně světa Wonder woman. Chytrá, bohatá, a narozdíl od Lexe Luthora ( jehož ženskou představitelkou je) i krásná. Ještě  jeden malý fakt zde hraje důležitou roli. Veronica je matka bojující o svou dceru.

Na klasické superhrdinské mainstreamy moc nejsem. Což jsem zmiňoval již nesčetněkrát. O to víc jsem rád, že Wonder woman mě stále baví. Ať se jednalo o New 52, nebo o Rebirth z rukou Grega Rucky. Je zde kniha čtvrtá s podtitulem Boží hlídka.

A opět si pro nás maestro Rucka připravil překvapení: Boží hlídka je intermezzem, hlubším pohledem na příběh odvíjející se od příchodu Diany mezi lidskou chátru bezmála deset let. Ve středu dění není princezna Amazonek, nýbrž Veronica Caleová, snažící se zachránit duši své dcery z područí Phoba a Deima. Výměnou za lozalizaci Themyscyry pomocí Wonder woman. A boje mohou začít.

Boží hlídka vám poskytne odpovědi na pár otázek, které vám od předchozích knih nutně vrtají hlavou. Ostatně není na škodu prolistovat si třetí díl znovu, nejnovější kniha na ní bezprostředně navazuje. Přesněji řečeno: Wonder woman 3: Pravda obsahuje sešity WW č. 15, 17, 19, 21, 23, 25; a Wonder woman 4: Boží hlídka zase 16, 18, 20,22 a 24. Nemějte strach, dějová linka vám bude dávat smysl aniž byste museli knihy číst cik cak sešit po sešitě. Chci pouze říci, že jedna bez druhé se neobejde.

Tento způsob vydání má své odůvodnění: Čtenář se nemusí rozptylovat mezi dějovou linkou současnosti a rozvíjením příběhu Veronicy Caleové. Chronoligické uspořádání by bylo jen na škodu, protože Boží hlídka je parádní čtení. A to hlavně díky (ne)přítomnosti Wonder woman a toho, jakým způsobem ovlivňuje lidi kolem sebe. Caleová již není pouze bezcitná mrcha, jak se jevila dříve, nýbrž matka zoufale bojující za záchranu své dcery. Vytrvalá, odhodlaná. Žena, která musela obětovat nejen svůj život, ale i své přátele. A najednou máte před sebou osobu, pro jejíž jednání máte pochopení. Není to další nudný záporák, jehož motivy jsou přinejlepším mlhavé. A i když z předchozí knihy víme, jak její boj dopadne, neubírá to na zážitku, který ve mě čtení Boží hlídky vyvolalo. Je vidět, že pro pořádný cliffhang a budování napětí nepotřebujete výbuchy a rány pěstí. Bohatě si vystačíte i se světem, kde je vliv Wonder woman patrný, ačkoliv se sama ani nemusí objevit na stránkách komiksu. Nebojím se říci, že tato WW má blížeji k thrilleru než k čisté akční jízdě. A to je dobře. Návdavkem kniha obsahuje Annual, který po trochu depresivní hlavní lince dokázal vyloudit úsměv na mé tváři - první setkání WW, Batmana a Supermana je oddechnutím a uzavřením  dějové linky s Veronicou Caleovou, kterou série sledovala od samého začátku (pravda, uzavření je v sešitě 25, ale nebuďme hnidopiši :)

Co se týče kresby, splnilo se mi přání popatřit tenkou linku Bilquis Evelynové častěji - ta totiž kreslila čtyři sešity Boží hlídky. A stále platí, že její sty lje jednoduchý, intuitivní a sympatický. Jeden sešit si střihla Mirka Andolfová, která si udělala jméno hlavně na DC Bombshells. Nutno říci, že v jejím podání působí i prostá večeře jako akt nabušený akcí. Přesto mi její rychlá linka nesedla a jsem rád, že do série jako takové více nezasáhla.

Wonder woman 4: Boží hlídka je komiksem prohlubujícím vztahy mezi hlavními hrdiny a vnášejícím lidský pohled na jednání Veronicy Caleové. Silný thriller o záchraně dcery,  který jsem četl s chutí, byť jeho výsledek znám ze třetí knihy. Přesto mě dokázal udržet v napětí, za mě naprostá spokojenost.

Wonder woman 4: Boží hlídka

Greg Rucka,  Bilquis Evely, Mirka Andolfo, Nicola Scott

Nakladatelství: Crew